Advertenties


Foto's van je nieuwe aanwinst

Gestart door Manutan, 29 mei 2016, 12:55:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Tedo

Wel leuk dat is nu ook verschil is tussen GT en GT line. Bij de III was Blue Malte de exclusieve kleur (die vervolgens iedereen koos en dus niet zo exclusief meer was  :D ).
Toch zie je bij een III GT (line) ook duidelijk verschil met een "gewone" versie; bumper, grill en DRL zijn anders.

marcelca

Alleen kon je bij de 3 niet zo makkelijk het verschil zien tussen de gt en gt-line, ook deelde de 3 gt en gt-line het onderstel

Dit hebben ze bij de 4 anders gedaan, gt heeft andere grille en ook ander onderstel als de gt-line

Tedo

De III GT heeft ook een ander onderstel (staat o.a. een fractie lager). Maar uiterlijk verder geen verschil (wat enigszins jammer is).

marcelca

Oh ok  :) , ik dacht dat bij de 3 het onderstel volledig gedeelt werd, behalve dan de grotere schijfremmen van de GT

bij de 4 is het zo wie zo heel anders, want de GT heeft 4control

Jacob

Citaat van: Tedo op 28 juni 2017, 14:27:38
De III GT heeft ook een ander onderstel (staat o.a. een fractie lager). Maar uiterlijk verder geen verschil (wat enigszins jammer is).

Nee toch ? Ik heb altijd begrepen dat het onderstel van de 3 GT-line hetzelfde was als dat van de 3 GT (en dus ook een fractie lager lag als de normale 3 uitvoeringen). Dit was ook 1 van de zaken die bij de 4 nu naar voren kwam, dat is nu namelijk niet meer het geval en is nu voor de 4 GT-line hetzelfde als van de normale 4.  Heb dat volgens mij ook ergens in een artikel of autotest gelezen meen ik mij te herinneren.

Tedo

Wat ik ervan begreep is dat de GT line wel een wat stugger onderstel heeft dan de gewone uitvoering, maar dat bij de GT delen van het RS onderstel/chassis zijn gebruikt.

J_aimyy

Helaas nog niet geleverd maar wel al besteld.

Renault Megane Estate GT
Blue Berlin
18" Magny Cours
Easy Life Pack
Pack Cruising
Reservewiel 17"
Head-up display in kleur (inklapbaar)
Afneembare trekhaak
Elektrische stoelverwarming
Elektrische handrem
Mattenset Renault Sport

Ik ben nieuw op deze site/forum.
Mijn eerste auto, tweedehands, was een Citroen Saxo uit 2002, in 2013 heb ik deze ingeruild tegen een Renault Clio RS.
Na een aantal jaar met plezier in de Clio rondgereden te hebben begon het mij toch iets te vervelen, met enkele aanpassingen voelt het weer als de eerste maanden toen ik de auto had.
Mocht er interesse zijn in de aanpassingen; andere downpipe, racekatalysator, sport inlaatfilter en chiptuning fase 2.
Resultaat van origineel 200 pk (240 Nm) naar een geschatte 235/240 pk met (320 Nm), goed merkbaar in de 3e/4e versnelling.

Ik heb onwijs veel plezier (gehad) met de Clio, ik ga hem missen, vanwege gezinsuitbreiding en toekomstplannen is de Clio niet praktisch tenzij de 2e auto groter is (Ford Ka is helaas kleiner).
Eerder heb ik de geruchten over de Renault Megane RS proberen te volgen maar ik denk niet dat het voor mijzelf verstandig is om deze aan te schaffen, dus heb ik een proefrit aangevraagd in een Renault Megane Estate 110 EDC, om eens aan te voelen hoe een grotere auto rijdt (was inmiddels al gewend aan een EDC bak).

Mijn vriendin vond het helaas niets, te traag in vergelijking met de Clio en interieur ietswat te strak (bij grotere auto's is dit eenmaal zo), dus uiteindelijk is de keuze gevallen op de Renault Megane Estate GT, met het idee in het achterhoofd om ooit met een caravan/vouwwagen op vakantie te vertrekken. Een motor met qua basis meer inhoud heeft in mijn ogen meer vertrouwen dan de kleinere basis, bovendien is het de motor hetzelfde dan de Clio.

Ik ben zeer benieuwd en kan niet wachten tot hij geleverd wordt, ik ga mijn Clio missen maar ik geloof dat de Megane de juiste vervanger gaat zijn i.c.m. de toekomstplannen.

Groetjes,

Jaimy

marcelca

gefeliciteerd met een je aankoop ( bestelling )

ik heb een eigenlijk zo goed als hetzelfde en denk dat het je zeker niet teleur gaat stellen, ok, de megane GT zal wat minder hardcore zijn als de clio RS, maar je hebt toch een bovengemiddeld snelle auto.

ik rijd er ook met een caravan van 1500kg achter en dat is geen probleem

viel me alleen op dat je in de optielijst geen premium bose hebt staan, is dit een bewuste keuze

ik heb het er wel op zitten en zou het niet willen missen, en ondanks dat de verkoper aangaf dat het niet zou passen icm subwoofer/reservewiel heb ik toch premium bose genomen, thuis reservewiel van mijn megane 3 GT erin ( is zelfde maat/steek ) en de subwoofer weer in het reservewiel, dat past perfect

J_aimyy

Bedankt!

Het is voor mij een bewuste keuze, het scheelt een aantal centjes, alhoewel ik die wel kan missen maar het reservewiel was voor mij de must.
Mijn vriendin is zwanger dus heb liever met zekerheid een reservewiel, het extra geluid aan de oortjes zal die kleine vast wel voor zorgen.
Ik heb gekozen voor de GT mede vanwege dat ik de motor meer vertrouw om een caravan te trekken dan zijn 130 EDC of handgeschakelde versie.
Clio RS ga ik missen maar met de nieuwe fase in mijn leven heb ik daar meer dan genoeg vrede mee ;)

Bedankt dat je mij kunt vertellen dat hij zonder probleem een caravan van 1500 kg icm met de auto zonder probleem kan trekken, neem ik mee ;)

marcelca

#84
Ik vroeg het me gewoon af, niet alle verkopers zijn goed geinformeerd en vertellen dat reservewiel niet icm subwoofer past maar dat doet het dus wel, volledig mee eens dat het eigenlijk een hoop geld is voor een upgrade van je geluid, maar had in mijn vorige auto ook al de premium bose ( met sub ) dus wilde geen stapje terug doen....

als je het niet heb besteld omdat je anders geen reservewiel zou hebben dan is deze info foutief geweest, maar begrijp dat je genoeg extra lawaai in de auto krijgt  :) :), gefeliciteerd alvast...



Ik heb het ook niet zo op de gedownsizede motoren, alhoewel dit eigenlijk ook al een kleinere motor is als de vorige GT, nu een 1,6 met 205pk en mijn vorige megane 3 GT was een 2.0 met 180pk

nog een klein stukje extra info ten aanzien van caravan trekken, mijn schoonouders hebben de nieuwe renault espace met dezelfde motor ( gek genoeg levert ie in een espace minder pk en koppel als in de megane GT ), hun zijn net terug van 7 weken rondreis in spanje portugal met caravan, hun caravan is 1650kg en ze hebben geen centje pijn gehad met de combinatie

dit is mijn combi




J_aimyy

Bedankt, had in principe dus wel voor kunnen kiezen, achjah...   l-  l-

Mooie combinatie, als ze tot in Portugal zijn gereden en echt een 7 weken rondreis gemaakt hebben dan vertrouw ik er wel op dat het mij tot in de Costa Brava ook gaat lukken.
Verschil in pk en Nm is misschien net een softwarematig verschil.

Toevallig last van kraken van de achterzijde, zoals ik lees bij een ander topic.
Ik moet zelf nog even wachten en dat is best moeilijk  :P

marcelca

Nee hoor, nergens last van geen piepje of kraakje te bekennen, en wachten, ik weet er alles van, moest ook bijna 3 maanden wachten maar wachten word beloont

$l@k!

Voila... Mijn geeteetje heeft ook een verwenbeurt gehad vandaag:



Pro cleaning en polierbeurtje op de krasjes... spijtig genoeg al wat steenslag te bemerken maar jah... als je een wagen gebruikt :)


MadBull

Wat zijn het toch ook mooie wagens! !-!

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev