Advertenties

Handrem

Gestart door Cederic, 16 mei 2016, 20:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Cederic

Hallo,

ik zit even met een probleempje.

Ik heb nieuwe remblokken gekocht voor achter, ik doe alles netjes klauw afkoppelen terugstellen met terugstelschroef zuiger draait soepel naar binnen.
Ik moneer de nieuwe blokken en doe alles terug netjes toe ik doe dat zowel links en rechts...

Nu het remmen is geen enkel probleem gezien er nieuwe blokken geplaatst zijn maar mijn handrem pakt niet meer...???
als ik de handrem aan trek zie ik de pin bewegen aan de klauw zowel links en rechts keren die vlotjes in en uit maar ze nemen niet de kracht die nodig is. kan iemand me hierin bijstaan`,?? heb ik iets verkeerd gedaan? het is geen elektrische handrem...

mark

Dan zul je waarschijnlijk toch de klauw kapot hebben gedraait.
Laat er eens een monteur naar kijken, zo vanachter de computer blijft het ook maar gokken.

Cederic

als ik de klauw gewoon losmaak en dan de rem induw dan reageert deze wel en komt deze terug naar buiten...
de klauw kan je ook maar langst 1 wijze terug indraaien...?

mark29

Misschien gekke vraag, maar heb je de remmen al op druk getrapt?
Na vervangen remblokken doet de handrem het vaak de eerste keer remmen niet veel inderdaad.

Nicklas

Voor het terug draaien van de rem cylinder heb je een tool die linksom draait en rechts om, weet even niet welke voor welke kant is. Er zit duidelijk verschil in let daar op ander sloop je de boel inderdaad.

Veder moet je de rem zeker een keer of wat intrappen om alles op druk te zetten. Verder is het zo dat je handrem niet op je schijven aangesloten zit en apart is met een "trommel rem" en kabel. Dit omdat wanneer de druk verliest je auto kan wegrollen.
Met een kabel/trommel rem is dit niet zo. Correct me if i'm wrong !

Megane II 2002 - Blauw metalic - 3 deurs - trekhaak

Cederic

ja de rem is terug op de druk getrapt...
als ik de handrem aantrek zie ik de cilinder zoals het hoort iets naar buiten komen... maar echt volledig spannen doet hij niet...

mark29

Ok dus de druk op de remmen is goed.
Gaat eens een stukje proefrijden en dan paar keer flink op de rem staan.
En dan de handrem een paar keer aantrekken.
Dan zou het goed moeten komen. De boel moet altijd een beetje inslijten.
Of er is een kabel losgeschoten, maar jij zegt dat die hevel op de klauw beweegt, dus verwacht ik dat niet. Vandaar.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev