Advertenties


Glij systeem panoramadak

Gestart door Stef66, 15 mei 2016, 22:01:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stef66

Hoi allemaal,

Stef hier, na wat Max heeft laten zien vandaag heb ik energie gevonden om de storingen aan mijn Renault aan te pakken

Daar heb ik wel vragen voor. De eerste is deze, ik heb een Megane Privilege 2004 met schuif/panorama dak.
Het dak gaat pas open als ik het een overtuigend klapje geef. Dan loopt hij traag open.
Nu weet ik dat er een vervangend setje te koop is voor ongeveer €100 maar heb ik ook ergens gelezen dat alleen de rubbertjes (?) vervangen kunnen worden. Weet iemand hoe ik daar aan kan komen?

Ook tips voor reparatie zijn erg welkom. Alvast heel erg bedankt voor genomen moeite

ps. Ik heb proberen zoeken in het forum maar dat lukt me dus niet, ben niet handig met computers.

mark29

Die geleide rails goed smeren.
En bij de renault dealer kun je reparatiesetje krijgen, die scharniertjes die aan het dak zitten.
Vaak scheuren deze of de pootjes die in de rails zitten worden dikker door roest, dat werkt natuurlijk niet.

Stef66

Hartelijk bedankt voor de tip.

butterfly-7

hallo Steff ik heb dezelfde auto met panorama probleem.is het nu gelukt bij jou heb je het kunnen repareren?

Ben benieuwd..

Douwe.nl

Ik heb vanmorgen de geleide nokken vervangen, dak sluit weer perfect en het "fluiten" op de snelweg is ook weg.

Al met al 20 minuten bezig geweest, ik zou het nu in 10 kunnen...

Ik heb dit setje gebruikt:

http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Megane-sunroof-repair-kit-X-4-4-pieces-sunroof-clips-/141767397865?hash=item2101fed1e9:g:HMAAAOSwQiRUqrlE

mark29

Niet duur.
Wel kijken of de steuntjes niet ook gescheurd zijn.
Mooi dat het opgelost is.

markklok

Afgelopen weekend heb ik mijn rubbertjes  :q gecontroleerd en opnieuw in de lube  :q gezet.

Nu zie ik aan beide kanten het volgende


Nu heb ik dit nog even van dichtbij bekeken en alleen de buitenkant (kunststof) is gebarsten.  Metalen? beugel lijkt me nog prima in orde.
Het dak gaat verder prima open en dicht (al vind ik dat die van m'n twingo 2 toch wel soepeler ging (begin stukje).

Wat is dan het moment wanneer je die beugels moet vervangen ? Bij piepen op de snelweg of een harde krak tijdens opendoen ?

Zijn de onderdelen voor het glij systeem van de megane 3 gelijk aan die van de 2 ?

butterfly-7

mooi dat het gelukt is,ik ben er ook mee bezigheb hier een filmpje gekregen (in arabish) waar men het dak van boven optilt.echter kan ik niet zien hoe ze dat doen.

Mijn dak gaat namelijk niet open dua zal wel moeten vanaf buiten.in het filmpje zie je dan de scharnieren en de geleiders kun je dan handmatig vervangen.

Ik heb deze bij ebay besteld zijn er vier.maar ben nog bezig om de tecnische storing te vinden.zie mijn topic.

Ik vraag mij af nu hoe je het dak onbeschadig kan tillen want het is natuulijk link met die glasplaat.

geniet van de nieuwe dakkie !

butterfly-7

ps de geleiders kosten bij ebay 21 euro inclusief verzendkosten.vergat ik te melden.de rubbers schijn je daar ook te kunnen krijgen.heb die van mij eruit gehaald en goed schoongemaakt.daaronder komt echt veel vuil!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev