Advertenties

Kachel ventilator / verlichting kachelpaneel werkt niet.

Gestart door Henk van Huizen, 15 mei 2016, 12:50:05

Vorige topic - Volgende topic

Henk van Huizen

Mijn kachelventilator de verlichting van het bedieningspaneel werkt niet meer.
Enige tijd geleden begon het met haperende verlichting van het kachelbedieningspaneel.
Een tik op het dashboard deed de verlichting knipperen waardoor ik als eerste aan een slechte verbinding of een losse stekker denk.
Nu doet mijn ventilator (jaartje geleden vervangen) het ook niet meer.
In een scherpe bocht of een hobbelige weg blaast die af en toe even en valt weer uit.
Opnieuw doet dat denken aan een slechte verbinding of een losse stekker.
Nu kan ik door de radio opening een stekker voelen en hem wat aandrukken en of heen en weer wiebelen echter zonder effect.

Er zitten ongetwijfeld ergens nog meer stekkers, maar ik weet niet waar.
Kan iemand mij op weg helpen stekkers te vinden die dit probleem kunnen veroorzaken en vooral hoe ik er het beste bij kan?

Nicklas

Hoi Henk,

Toevallig heb ik hier laats een stuk over gelezen.
Het front paneel moet gedemonteerd worden, dit doe je door de radio te verwijderen met de tools die hiervoor bij je auto zitten.
Daarna maak je 2 schroeven los die achter het klepje zitten waar je het uitlees apparatuur kunt aansluiten. Zet je versnelling in zijn 2 dan heb je wat meer ruimte. Links en rechts in het DIN vak van je radio zitten ook 2 van deze schroeven, haal deze ook los.

Als laatste haal je het bakje onder de radio eruit, deze zit geklikt. Nu kun je het paneel verwijderen, let op de stekkers voor de start/stop, ontgrendelen en alarmlichten. Deze kunnen blijven zitten maar zet er niet te veel spanning op.

Links en rechts van de regelknoppen zitten ook nog 2 schroeven, verwijder deze en haal het paneel met regelknoppen los.
Het kost wat moeite om deze er rustig uit te halen, ook hier zitten weer diverse stekkers aan. Draai het paneel naar je toe naar beneden, aan de achterzijde vind je 2 zwarte "plugjes" deze kun je met een kwartslag eruit draaien. Hierin zitten de kleine lampjes die je kunt vervangen of even opnieuw vast zetten mocht deze los zitten.

Doe alles weer netjes vast en klaar !

Succes.

Megane II 2002 - Blauw metalic - 3 deurs - trekhaak

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev