Advertenties

radiosat classic ombouwen naar Danziger S100 multimedia

Gestart door JHeijnen, 10 mei 2016, 23:21:05

Vorige topic - Volgende topic

JHeijnen

Toen ik mijn Megane 3 kocht was ik bijna direct teleurgesteld door het slechte audiogeluid en het feit dat er geen 'simpele' mogelijkheid is om uit te breiden met USB en/of bluetooth.
Daarom heb ik besloten om een complete multimedia systeem in te bouwen, de Danziger S100.

Doordat ik zelf eerst graag wat meer info over het inbouwen en gebruikerservaring wou, kwam ik erachter dat er zeer weinig info te vinden is wat Renault en dit soort dingen betreft.
Vandaar deze topic!

De standaard headunit was;
Radiosat classic met stuurwielbediening voor cd/radio/volume.

De nieuwe headunit is;
Danziger S100 multimedia systeem

Zelf installeren is goed te doen!
Het enige dat het installeren lastig maakt is dat er weinig ruimte is om de kabels tussen headunit en beeldscherm te trekken.
Tip voor bovenstaande: aan de passagierskant zit de meeste ruimte (tussen middenconsole en dashboardkastje)
Er word een kabelset bij geleverd die past op de originele radioaansluiting. (verloopkabel)
Pasvorm is perfect.
Stuurwielbediening blijft gewoon functioneren.
De lampjes van veiligheidsgordels en actieve airbags etc. blijven het gewoon doen.

Nog een paar foto's, omdat beelden vaak meer zeggen dan woorden;

Als er vragen zijn m.b.t. installatie o.i.d. stel ze gerust in dit topic, ik ben bereid ze te beantwoorden (voor zover mogelijk)
Heb alleen niet zoveel zin om het allemaal bijvoorbaat hier al allemaal voor te gaan kauwen.  :q

Heatzone (Mark)

Leuk z'n kleine tutorial, wellicht ook handig voor in de toekomst!!

Nu alleen de vraag wat vind je van de nieuwe headunit qua geluid etc?

JHeijnen

De headunit heeft een output van 4x45 watt, Geen idee welk merk versterker erin zit.(mosfett??)
Ik weet niet precies wat de originele radiosat classic had maar deze kan iig harder.
Ik vind het geluidsbeeld ook beter, op zich niet vreemd want er zit DSP en een digitale equalizer in.
Je kunt het geluidsbeeld dus handmatig instellen naar eigen smaak.

Ik kom er zojuist achter dat de vorige eigenaar van m'n megane de originele speakers al heeft vervangen! (In de portieren tenminste, achter nog niet gekeken) het vreemde is echter dat de tweeters in het dashboard niet zijn aangesloten en de cross-over die het signaal tussen woofer en tweeter zou moeten verdelen mist...
Wel een goede set! (German maestro cs5008)

EDIT:
inmiddels de cross-overs gevonden! Denk dat ik ff langs een speciaalzaak moet om te vragen of zij dit correct aan kunnen sluiten.

Nog iets anders; kan iemand mij vertellen hoe je de speakers achterin eruit kunt halen?? (Megane 3 COUPE)

Alessio

Is er echt een merkbaar verschil met het originele?

Ik had net hetzelfde probleem met de 3 RS,maar volgens de geluidszaak hier in de buurt was het probleem de klankkasten van Renault en was dit enkel door nieuwe klankkasten te maken in de vakken in de deuren.
De oplossing dat hij me heeft aangeboden toen was een kleine actieve subwoofer en dan perfect op mekaar afstellen,ik moet zeggen dat het wel al een merkbaar verschil geeft maar nog niet de perfectie.

JHeijnen

Wat headunit betreft is er wel degelijk verschil.
Speakers weet ik niet omdat ik dus nooit de originele fabrieksspeakers heb gehoord.
Het geluid is nog niet super maar met deze headunit is er wel een basis.
Wat het klankkast verhaal betreft; ik heb gister de deuren van binnen bekeken en dat is idd gewoon 1 blikken bak. Dat kan veel beter.. Maar het is onzin om bij voorbaat te zeggen dat andere speakers niet helpen als je de 'klankkast' niet aanpast.

Ik wil graag de speakers achterin even checken of deze ook vervangen zijn door de vorige eigenaar.
Kan iemand me vertellen hoe je de kappen etc. Demonteerd in een megane 3 coupé?

Richard43

Goedemiddag JHeijnen ,

Leuke tutorial van de danziger s100  !-!

Vraag: waar heb je de radio gekocht/besteld ?

Wat zijn de ervaringen na ongeveer een half jaar ?

Groet Richard

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev