Advertenties


Keskin wielen?

Gestart door Raymond, 24 juli 2005, 22:20:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Raymond

Toch maar weer vragen want oude mails kon ik niet vinden: Ik wil onder mijn phase 2 coupe 8J voor en 9J achter Keskin KT3's aanschaffen. Nu hoor ik van verschillende kanten dat deze 9J's zonder aanpassing aan de wagen alleen op cabrio's passen.

Heeft iemand een idee of dit ook zonder aanpassing op een coupe past? Ik heb momenteel 7,5J met 20 MM spacers en dat gaat goed..

ids

Hey Raymond,

Heb al is eerder met je gemaild hierover. Gaat volgens mij echt niet lukken joh. Onder een cabrio kan het zelfs ook niet zonder omrollen (Bij mij en Niels in ieder geval niet). 2seemmegane heeft ze onder zijn coupe en volgens mij heeft hij ook goed moeten rollen. Maar rollen is niet zo erg toch? MCC doet het vooor een paar tientjes voor je en klaar is kees ;)

ids

+ toen ik mijn SK achterbumper monteerde kwam ik erachter dat ook die aanliep op de wielen dus moest ik die aan de zijkanten "inkorten" Bij diep inveren loopt die nog steeds ietsies aan hoor maja nog meer eraf zal de stevigheid ook geen goed doen... Weet niet hoe dit bij SK coupebumpers zit hoor?

Grtss

Kenny Mattheus

Ik heb hier toch geen problemen mee  :D
Heb wel de KT8 van keskin, maar ook dezelfde maten, heb alleen de spacers er nog niet tussen steken.
Rijd ook wel met een cabrio, maar kan gerust nog een dikke spacer steken vooraleer hier iets gaat aanlopen, dus denk wel dat het geen probleem mag zijn.
Volgens mij zijn de wielkasten van coup? en cabrio toch hetzelfde  ::)
En voor de Keskin KT3 moet ik je wel met spijt in het hart vermelden dat deze niet meer te verkrijgen zijn in 17 inch, weet niet in 18 inch. :(
Wou deze eerst ook kopen, maar heb dan als alternatief maar de KT8 gekocht.

mvg,

Kenny.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Raymond

Nog even een toevoeging: van voor is ie 4 cm verlaagd en achter niet verlaagd en de wielkasten zijn al omgerold

Kenny, heb je duidelijke foto's van je wielen onder je megane?

Remko LvB

Raymond,

Ikzelf had 8,5 J rondom op mijn phase2 diesel. Mijn kasten waren  achter ook omgerold, en ik had er geen spacers op zitten, en mijne was achter +/- 35mm verlaagd, en had nog ruimte over. Ik weet wel dat er wel degelijk een verschil zit tussen de cabrio en de gewone coup? qua ruimte, en ik denk zelf dat 8,5 j wel een beetje het maximale is wat je zonder al te veel problemen kan hebben.

Grtz. Remko LvB

jurriaan

ik heb zelf ook een cabrio en wil ook die keskin kt3 halen zouden die 8j's wel passen zonder de wielkas omte rollen..

Raymond

Dat is zwaar "vervelend" want ik wil die 9J echt hebben (die cup erin  :P) maar wil echt niets gaan aanpassen.. waarom maken ze die dan ook niet in 8,5  >:(


Niels Nederlof

Ik denk dat 9j wel zou moeten kunnen passen als je randen gerold zijn. Laat bij een goed bandenbedrijf er een 205/40/17 bandje opleggen en ik denk dat het helemaal geen problemen moet opleveren. Hou er dan alleen wel rekening mee dat de band zwaar opgespannen staat (hij zou er in extreme gevallen dus wel eens af kunnen springen).
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Raymond

#9
Citaat van: Niels op 25 juli 2005, 11:51:17
Ik denk dat 9j wel zou moeten kunnen passen als je randen gerold zijn. Laat bij een goed bandenbedrijf er een 205/40/17 bandje opleggen en ik denk dat het helemaal geen problemen moet opleveren. Hou er dan alleen wel rekening mee dat de band zwaar opgespannen staat (hij zou er in extreme gevallen dus wel eens af kunnen springen).

Heb je hier wel eens verhalen over gehoord? Ik rij ongeveer 30-40.000 per jaar en kan me zo'n klappertje niet veroorloven uiteraard ;)

Deze heeft volgens mij ook 9j wielen


Niels Nederlof

Yep, dat is de oude megane van Chris (Duitsland). Heb je alleen wel eens naar zijn achterste kasten gekeken?
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Raymond

Citaat van: Niels op 25 juli 2005, 16:14:38
Yep, dat is de oude megane van Chris (Duitsland). Heb je alleen wel eens naar zijn achterste kasten gekeken?

Wielen steken inderdaad een beetje uit maar hoe groot is de kans dat zo'n band eraf schiet? En waardoor zou dat kunnen gebeuren? Ik zie best veel mensen met zo'n "Duits wiel" maar ben een verhaal van band eraf springen nog nooit tegengekomen ;)

Niels Nederlof

Normaal gezien zit er op een 9j velg een 215 band (dit staat al behoorlijk gespannen), dat is goed te doen. Als je echter niet te veel wil veranderen aan je bumper/kasten zal je iets smaller moeten gaan qua band, dit neemt echter risico's met zich mee (met jouw jaarkilometrage toch een beetje link denk ik).

p.s. ik las net dat je auto achter niet is verlaagd, dan zou 9j met 215/40 misschien toch nog wel passen. het is misschien krap, maar een beetje aanlopen is niet erg toch? 
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Raymond

Als dat de band/velg niet beschadigd.. daar ben ik dus bang voor.. en als ik dadelijk die wielen heb en ze lopen aan ben ik verder van huis :( Ik kan dat wiel niet passen omdat ik ze via via ga bestellen en van tevoren dus al moet weten welke maten ik moet doorgeven..

ppveenstra

waarom ga je dan niet voor save, gewoon een 7j of 7,5 j met 205 x 40 x 17..

past altijd..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev