Advertenties


Code DF097 EN P020E

Gestart door watnweertje, 13 april 2016, 13:19:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

watnweertje

Hallo.

Heb met uitlezen de bovenstaande codes gevonden.
P020E geeft aan injection timing 5e cilinder....raar,heb er maar 4.
DF097 is camshaft position sensor circuit.
Geen startproblemen,niet bij warm of koud
Na code gewist te hebben................ bij koude motor gelijk starten,stationair laten lopen een minuut of 10,daarna een stukje gereden(2km),alles goed,geen meldingen meer.
Na het uitzetten weer gestart en na korte tijd liep toerental terug met horten en stoten,en uiteindelijk afslaan ,weer met bovenstaande codes.
En Mil en servicelampje gaan aan.
Als ik de 1e lambdasonde loskoppel dan houdt hij even in(ongeveer 5 seconden) en pakt daarna weer op en rijdt gewoon goed.
Heb dan wel een melding van de lambda erbij.
Lambdasonde is nieuw(bedrading oude lambda was isolatie vanaf).
Verder olie met filter vervangen 10w30 en alle bougies.
Wie weet raad?
Heb vanalles gelezen,maar wil er niet teveel geld aan spenderen.
Het is een megane 2 16-16v vvt 2005,km stand 355.000 met lpg-g3.
Benzine of lpg maakt niets uit,zit geen verschil in.
Heb ook de bedrading en contacten bekeken en waar nodig gereinigd en contactspray gebruikt.

Wie o wie

watnweertje


mark29

Waar heb je mee uitgelezen?
Die 5e injector is raar inderdaad, maar op een diesel niet gek, daar zit vaak een 5e injector in, voor de roetfilter namelijk.
Achter de motor zit die namelijk, die kost een paar honderd euro.
Maar dat heeft niets met jouw 1600 benzine motor te maken.
Nokkenassensor kan wel goed, die zit naast de gasklep, die kan het afslaan veroorzaken, heb je die al vervangen?
Die gaan vaker kapot namelijk.

watnweertje

Hallo.

De auto is uitgelezen met een Autel FR704,speciaal voor franse auto's.
Momenteel zit ik in de lappenmand,maar zodra het wat beter gaat zal ik eerst eens de nokkenassensor eruit halen en bekijken en meten..
Zal dan ook nog een keer de bedrading doormeten.
Bedankt voor de reactie

watnweertje

Zo,daar ben ik weer......
Heb de nokkenassensor vervangen door een nieuwe.
Merkte dat hij iets pittiger was en wat soepeler reed.
Daarna codes gewist.

Toestand nu....
's Morgens start hij gelijk met koude motor,loopt stationair goed,rijdt goed,trekt goed..
Alleen met starten even het ratelen van de dephraser.
Na ongeveer 10 minuten te hebben rondgereden nog een paar minuten stationair laten lopen met af en toe even flink gas geven....reageert goed.
Maar.......na het uitzetten gelijk weer gestart en na enkele seconden gaat toerental omlaag en begint de auto flink te trillen/schudden,maar slaat net niet af.
Gas geven reageert hij vrijwel niet op,maar na een paar keer pompen gaat het toerental langzaam omhoog en dan in een keer heel veel toeren...dan reageert hij dus in een keer wel.
Maar zakt daarna weer af en bij gas geven weer hetzelfde.

Als ik dan de motor uitzet en de eerstelambdasonde loskoppel,start hij gelijk goed en na enkele seconden loopt het toerental een seconde of 3 terug naar 500 rpm,dan gaat rpm omhoog naar 750 en blijft daar ook op.
Rijden en reageren op gaspedaal is dan gewoon goed,maar krijg na een tijd wel weer code.
DF080 CAMSHAFT DEPHRASER CIRCUIT
DF 092 en DF 082(door losse lambdasonde neem ik aan)
En code P020E.......weer die 5e cylinder.....
Verbruik gemiddeld 1 op 11 op,lpg.

Wil binnenkort de dephraser,waterpomp en timingbelt laten vervangen,maar liever niet in de garage.
Is er iemand in de buurt van limburg die wat kan regelen voor mij?
Woon zelf in midden limburg maar als het in een ddag te repareren is zodat ik tegen de avond weer naar huis kan rijden kan ik ook wel zelf komen,maar liever niet in groningen of zo,dat is wel erg ver......
Wil natuurlijk best helpen,ben ook handig maar niet zo heel erg  technisch dat ik dit zelf kan.
Heb er ook geen materialen voor.
Ik hoor graag wat reacties...alvast bedankt.

Oja,auto heeft 368.000 km gelopen ,olie met filter en luchtfilter zijn pas vernieuwd.
Olie is 10w40

watnweertje

Opgelost.....
Voor degene die ook allerlei rare problemen ondervind.....
Ten eerste had ik 2 koperen poren in de injectie computer doorgebrand,maar na vervangen nog hetzelfde.
Kwam er achter dat in mijn geval de middelste (bruine)connector op de injectiecomputer af en toe slecht contact maakte.
Dit bleek echter maar aan 2 pinnetjes te liggen van de connector die ik op en neer kon bewegen als ik aan de draden bewoog.
Dit was echter maar ongeveer 1 mm,maar bleek dus genoeg te zijn voor allerlei meldingen en slecht lopen.
Ook meldingen van controleer injectiesysteem,meldingen van lambdas,koelvloeistoftemp.meter,dephraser solonoid,map-sensor,....eigenlijk vanalles maar nooit alle meldingen tegelijk.
Het was lang zoeken,maar het de draadboom vervangen omdat ik de speling niet weg kreeg.
Heb hem via ebay in Engeland gekocht.....voor £15(verzenden £25).
In Nederland was de goedkoopste aanbieding via onderdelenlijn.nl €200,dus dat scheelde wel.

Misschien hebben jullie er iets aan.
Groetjes.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev