Advertenties

Harde ratel tijdens starten

Gestart door jantje0416, 12 april 2016, 13:19:37

Vorige topic - Volgende topic

jantje0416

Ik heb het ' welbekende probleem van de ratel uit een motor tijdens starten' probleem... 

Renault megane 1.6 16v 113 pk benzine uit 2004

Tijdens het starten lijkt het net of er knikkers in de motor zitten. Dit is soms met koude motor. Soms en warme moto . En soms helemaal niet.
Heb al wat op het internet lopen zoeken wat het nu wel en niet kan zijn. En daar kom je uit op de nokkenas versteller. Ook opgezocht wat het eventueel vervangen van dat tandwiel kost. En dat loopt rond de 900 euro...

Ook zeggen ze dat het aan de software kan liggen. Of aan de bdp. Sensor of aan de nokkenas positie sensor kan liggen. Ze hebben het er ook over gehad dat er nieuwe software op moet.

Hebben jullie hier ook ervaring me . Of wordt het gewoon vervangen die handel?
Burn rubber, not your soul!

jantje0416

Ga binnenkort even langs de garage om te vragen of hun er iets aan kunnen zien tijdens het uitlezen. Of indd nieuwe software in schieten. Maar voordat die straks ook al 100 euro vragen voor alleen dat. Wou ik eerst een beetje weten waar ik aan toe ben
Burn rubber, not your soul!

mark29

Je kunt 10 lap dingen doen, in de ontkenningsfase blijven.
Je eindigt met de nokkenasversteller.
Wees gerust je bent niet de enige die er last van heeft.

Felix

100% nokkenasversteller. Kan je op zich mee door rijden. Kan je intussen even sparen ;)

Tedo

De reparatie van de nokkenasversteller is zo prijzig omdat de distributieriem er ook opnieuw op moet.
Zoals Felix zegt kan je er wel mee door rijden, het wordt alleen steeds irritanter.

Fiko

Hallo allemaal

Heb hetzelfde probleem met mijn megane 2 1.6 16v al bijna een jaar.
Vroeger was het uitvallen zonder ratel en bij tweede keer direct starten
Na een tijdje begon het te ratelen en steeds erger geworden
Na 3e keer start het pas of bij starten direct paar seconden gas geven en daarna ook helemaal geen last meer van tenzij het 5 a 10 min stil staat

Bij plaatselijke garage nagevraagd en zei dat het de kleppenstoters zou kunnen zijn en anwb monteur zei dat het ook een grote kans zou zijn dat het de kleppenstoters waren.

Hierna besloten maar gelijk alles te vernieuwen
16 kleppenstoters
distributie incl waterpomp
koppeling

Helaas is het niet verdwenen zoals jullie het ook geraden zullen hebben

Bij uitlezen gaf het nokkenassensor fout aan en ga maar die nu vervangen

Mijn vraag nu is zou het zomaar kunnen dat het aan het nokkenassensor ligt en wat ik gelezen heb misschien het krukassensor?

Heb na distibutie en spanrol te hebben vervangen pas 1000km op de teller en mocht ik die nokkenasversteller willen vervangen moet ik dan nu weer deze distibutie gedoe opnieuw vernieuwen?

Waar ligt die nokkenasversteller als ik het vragen mag, heeft iemand toevallig een foto of een specifieke beschrijving??

Monteur hier gaf toen aan dat deze auto geen nokkenas verteller heeft.
Omdat ik geen extra geld wil en kan missen wil ik het toch dat ze het oplossen en daarna noooiitt meeerrr naar deze garage

Alvast aan allen mijn dank voor de moeite en tijd

gr
Fiko

mark29

Ze hebben een mooie klus gehad, maar geen idee van Renault gehad.
Die nokkenasversteller is kapot, deze loopt mee met jouw distributie, dus die mag weer los.
Klepstoters gaan eigenlijk maar zelden kapot.

mark29

Owja en die storing nokkenassensor is een gevolg omdat de nokkenas versteller niet functioneerd, nogal heel logisch als die ook al herrie maakt.
Ik neem aan dat ze dit kosteloos voor jou gaan maken, aangezien je van alles betaald hebt voor hun onkunde.

Felix

De versteller zit ingebouwd in de poelie van de inlaatnokkenas.
Deze afbeelding verduidelijkt het een en ander wellicht.

richard65

Goede garage gaan en nokkenasversteller laten vervangen.
Jantje0416 en Fiko.
Probleem met ratelen afgelopen.

Fiko

Hey bedankt allen voor jullie reacties en hulp

Ondertussen was ik ff op vk vandaar deze late reactie

Heb nog ff gekeken, maar waar kan ik deze nokkenasversteller kopen? Alleen dealer of weten jullie nog een goedkoper alternatief, ik kan namelijk nergens een nokkenasversteller vinden of word het anders genoemd bij onderdelenshops?
Als laatst ben ik bang dat mijn distributie opnieuw vervangen moet worden, maar er is nu 1200km mee gereden
Kan ik na vervangen van versteller met zelfde distributie verder of moet ik weer het gehele set kopen?

Alvast bedankt allen

Gr
Fiko

mark29

Jouw garage zorgt voor onderdelen.
Of ga je zelf het maken?
Als je bij de winkel brood koopt neem je toch ook geen meel mee?

Fiko

Beste mark29

Gelijk heb je, maar als je mijn eerdere berichten hebt gelezen begrijp je toch wel waarom
Deze garage heeft mij een hoop gekost en gezegd dat deze auto geen nokkenasversteller heeft.
Nu wil ik daarom zelf ervoor zorgen juiste onderdeel te vinden en het te laten vervangen.
Onderdelen zijn voor op mijn rekening en arbeid op hen rekening.
Wil gewoon nu eindelijk dat het probleem opgelost word
Evengoed bedankt

Gr

richard65

Hoop niet dat je het bij dezelfde garage laat doen als de eerdere reparatie.
Want als ze  zeggen dat jouw motor geen nokkenasversteller heeft dan weten ze ook waarschijnlijk niet waar hij zit.
Zou wel een garage zoeken met verstand van zaken en niet waar je een onnodige reparatie hebt laten verrichten.

Fiko

Ja ook jij hebt gelijk Richard65
Alleen heb al een boel geld uitgegeven en zij zullen geen arbeidskosten meer verrekenen.
Dus nu ik weet waar hij zit dankzij afbeelding die mark29 hebt gedeeld moet het wel goed komen.

Wat ik nu wil weten is of ik een nieuwe distributieset nog moet kopen met eentje die erop zit met 1200km erop

Tweede is of die nokkenasversteller hetzelfde onderdeel is als nokkenaspoelie? Of word deze anders genoemd of is het toch een ander onderdeel die ik moet hebben?

Nogmaals bedankt allen voor jullie tijd en moeite

Gr

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev