Advertenties

Toyo Proxes

Gestart door Risk, 20 juli 2005, 10:41:12

Vorige topic - Volgende topic

Risk

Hallo,

Ik moet nieuwe banden op de auto hebben. Heb hier al gelezen dat veel mensen Toyo Proxes op hun auto hebben. Nu heb ik gehoord dat deze na verloop van tijd erg veel lawaai gaan maken. Klopt dit?
Ik kan Toyo Proxes T1-R voor ?118,- inclusief balanceren krijgen. Is dit een beetje een goede prijs?

Berry

Erik van der Velde

Ik heb het zelf niet ondervonden dat ze meer lawaai gaan maken. Het is een zeer zachte band dus dat zal wel mee vallen denk ik.
118 euro is voor 207/40 R17 neem ik aan? Dan is dit een redelijke prijs volgensmij.

Decepticon#1

Is de standaardprijs.

Jan van Heteren

zijn een stuk stiller als de T1s heb ik ondervonden

plus het feit dat toyo een hele goede service/garantie geeft als er problemen zijn

mijn probleem was dat ze mijn banden niet goed uitgebalanceerd kregen plus dat er hoogte slag in zat
heb dus contact gehad met 1 van de vertegenwoordigers en werd direct geregeld das dus bij deze vanmorgen gebeurd
alle banden en velgen zijn bij een ander bedrijf met een heel speciaal balanceerapparaat uitgebalanceerd en nagekeken
en 1 is er direct vervangen vanwege hoogteslag en de andere zijn direct een kwartslag gedraait op de velg en weer opnieuw uitgebalanceerd
en dit natuurlijk geheel kosteloos..... :D

mensen met toyo's de bandenspanning ligt hoog

bij mij bijv met de volgende band: 205-40-17 ---------> 2.7 / 2.8 bar
dit is voor goede en minder snelle slijtage van de band

(@ Michel Veltman je had toch gelijk met je hoge bandenspanning..... ;))
Meganomaniac

Risk

Ik heb volgens de meeste bedrijven een afwijkende maat op mijn auto.
Ik heb er standaard velgen onder zitten en banden met de maat 195*50*16.

Ik zat zelf al te kijken naar een tweedehands setje 17" wielen voor een mooie prijs. Iemand enig idee? Jan, jij misschien, bij jou gaan ze ook als warme broodjes...  ;)

Decepticon#1

@Jan,

dus jij adviseert om de bandenspanning naar 2.7 voor te doen en 2.8 achter voor minder snelle slijtage? Das best hoog geloof ik he? Kan dat geen kwaad ivm grip etc.?

Greetz,

Peter

Jan van Heteren

@ Risk:  nee deze gaan eerst zeker niet weg................... ;D ;)

@ Decepticon#1: 1. ik adviseer het niet maar die man waarbij ik met mijn auto ben geweest en neem aan dat hij er verstand van heeft... ;)
                              maar ben er zelf heel tevreden over, stuurt lichter en rijd gewoon fijner

2. het is gewoon rondom 2.7 bar of 2.8 bar
Meganomaniac

coupe-monte-carlo

ik heb er zelfs 3 bar ingegooid :P ( 18 inch pirelli)
de zijkanten slijten wel weg in de bochten? ;)

Decepticon#1

@Jan,

dan gaan we dat vanavond maar eens ff doen! Bedankt voor de tip!  :D

Greetz,

Peter

RikRace

2.7 en 2.8 bar dus in de Toyo's (205/40R17). Ik heb volgens mij 2.2 en 2.3 bar in mijn banden zitten nu, misschien zelfs wel iets minder.

Ik ga gelijk maar eens even naar m'n pa en zijn compressssssssssssssssorrrr.

Het zal mij benieuwen hoe het dan rijdt :D.

Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

Michel Veltman

Citaat van: Jan op 20 juli 2005, 11:59:43
zijn een stuk stiller als de T1s heb ik ondervonden

plus het feit dat toyo een hele goede service/garantie geeft als er problemen zijn

mijn probleem was dat ze mijn banden niet goed uitgebalanceerd kregen plus dat er hoogte slag in zat
heb dus contact gehad met 1 van de vertegenwoordigers en werd direct geregeld das dus bij deze vanmorgen gebeurd
alle banden en velgen zijn bij een ander bedrijf met een heel speciaal balanceerapparaat uitgebalanceerd en nagekeken
en 1 is er direct vervangen vanwege hoogteslag en de andere zijn direct een kwartslag gedraait op de velg en weer opnieuw uitgebalanceerd
en dit natuurlijk geheel kosteloos..... :D

mensen met toyo's de bandenspanning ligt hoog

bij mij bijv met de volgende band: 205-40-17 ---------> 2.7 / 2.8 bar
dit is voor goede en minder snelle slijtage van de band

(@ Michel Veltman je had toch gelijk met je hoge bandenspanning..... ;))
:D blij verrast te horen ;D ;)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

MB82

Ik heb de T1-s in 15 inch moet ik daar dan ook zoveel lucht in pompen? Is wel veel er zit nu 2.2 en 2.1 bar in. Het zijn wel zachte banden maar ze bevallen mij heel goed! En die prijs voor de T1-r in 17 inch is wel goed trouwens. Ik heb ook al geinformeerd her en der ;)

Jan van Heteren

mensen dit is een feit wat ik gehoord heb van de eigenaar van de bandenzaak
ik neem aan dat hij het goed heeft en er verstand van heeft maar dat is dus niet zeker........ ;)
Meganomaniac

MB82

Ik zal even informeren. Ze zien er wel zacht uit maar dat is juist 1 van de eigenschappen van toyo. Ik merk niks tijdens het rijden in ieder geval.

Michel Veltman

wat mij opviel toen ik eenmaal de proxes eronder had was dat de band erg zacht aanvoelde en teveel plakte.
Dit kon ik vooral merken in de bochten die ik met wat hogere snelheid nam ...had het gevoel dat de band over de velg ging schuiven en het geluid werd ook erger.

Vervolgens ben ik wat gaan experimenteren met de spanningen tot ik zelf rond de 2.6 prettig vond rijden. Zo had ik nog steeds erg veel grip maar niet meer dat plakkerige/stroperige gevoel ..ook merkte ik dat de slijtage (vooral aan de zijkant/wang v/d band) minder werd..

zal eens kijken hoe het met 2.7/2.8 bar rijd ;) :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev