Advertenties

Blond vraagje megane 2003

Gestart door Colinda, 27 februari 2016, 10:26:12

Vorige topic - Volgende topic

Colinda

Sinds afgelopen donderdag in het bezit van een megane hatchback uit 2003.
Volgens de verzekeringsagent betrof het een Dynamick comfort uitvoering.
Zelf totaal geen verstand van :-).

Heb wat vragen waar ik niet uit kom en hoop dat ik hier wat antwoorden krijg :
1. Hoe kan je weten of de auto keyless is ( ik heb een sleutelkaart met 3 knoppen )
2. Mijn buitentemperatuur wordt niet getoond naast het klokje op het dashbord. ( hoe kan ik dit instellen en zijn mijn buitenspiegels wel verwarmd ?? )

ik zal me binnenkort even voorstellen en hoop regelmatig dit forum te bezoeken

Tedo

Welkom Colinda.

Een comfort versie heeft geen keyless entry, alleen de luxe versies. Uiterlijk kan je dat zien aan de ronde drukknoppen op de deurkrukken.

De sensor voor de buitentemperatuur zit in de rechterspiegel (bijrijderskant). Misschien is die defect? Of je spiegelverwarming het doet kan je controleren door een stuk te gaan rijden en de knop van de achterruitverwarming aan te zetten. Je spiegels zouden dan mee moeten doen, en warm aanvoelen. Doet je achterruitverwarming het wel?

Colinda

alvast bedankt voor het heldere antwoord  !-!.
ik zag dat er een gat aan de onderkant van de spiegelkap zit dus denk dat de sensor eruit is  :?.
Is dit een beetje te fixen ( spiegelkap is ook licht beschadigd dus denk dat deze een klap heeft gehad of zo.
Ik zal morgen eens voelen of de spiegels warm worden.
Ik heb ooit  laguna grand tour ( uit het jaar 2002 )  gereden dus weet wel iets maar elk auto is anders  8)

ron2014

De sensoren in de spiegel willen wel eens tot storingen leiden. Vandaar dat ie er waarschijnlijk uit gehaald is. Was bij mij ook zo.........
Ik heb een spiegel op de sloop gehaald en de sensor er weer in gezet.  Er staat hier ergens een draadje met de beschrijving hoe dat moet.

dannyfm

Citaat van: Colinda op 27 februari 2016, 10:26:12
Sinds afgelopen donderdag in het bezit van een megane hatchback uit 2003.
Volgens de verzekeringsagent betrof het een Dynamick comfort uitvoering.
Zelf totaal geen verstand van :-).

Heb wat vragen waar ik niet uit kom en hoop dat ik hier wat antwoorden krijg :
1. Hoe kan je weten of de auto keyless is ( ik heb een sleutelkaart met 3 knoppen )
2. Mijn buitentemperatuur wordt niet getoond naast het klokje op het dashbord. ( hoe kan ik dit instellen en zijn mijn buitenspiegels wel verwarmd ?? )

ik zal me binnenkort even voorstellen en hoop regelmatig dit forum te bezoeken

De Dynamique heeft Chrome kleurige deurgrepen aan de buitenkant en zilvergrijze sier strippen aan de buiten zijde en kwa aankleding in de auto Zwarte bekleding en dashboard met antrasiet grijze midden console en Lederen stuurwiel en versnellingspook en handremgreep.

Als die de Comfort pakket heeft dan heeft hij Rond om Eelctirsche ramen, Middenarmsteun achter en Licht en regensonsor en Airco (Klimate Control in Optie pakket) en mistlampen voor en Electronische dimmende binnenspiegel (tot 2005 alleen standaard op Luxe)

De Luxe pakket (meer T O V de Comfort) Keyless Entry (dat je je Keycard in je zak kan houden en de deuren kan ontgrendelen door je hand achter de deurgreep te houden en de druk toetsen in de deurgrepen de auto vergrendelt), Airco met Klimaatregeling, Verlichte make-up spiegel achter de beide zonne kleppen, Opberging voor je zonnebril in de dakhemel waar bij de bijrijders kant de handvaten zitten boven het raam. Ik heb een Dynamique Luxe en had daar voor een Privilege Luxe. De privilege is gelijk aan als de Dynamique maar echter een Satijn kleur afwerking in het interieur met half leder. mijn Dynamique word bij de RWD Papieren als Privilege opgegeven. daar trapt Danny niet in. ik heb erkende vrienden bij Renault werken die mij alles vertelnd hebben en heb me er behoorlijk in verdiept.

Bij een Expression en Autentique heb je ook nog een Basis pakket. die heeft geen Licht en Regen sensor en alleen electrische ramen Voor zonder comfort stand en handmatige spiegels die je DMV een stokje in de deurstijlen kan verstellen. Ik heb die megane ook een keer gezien dat die voor ook zoon raam slingertje had.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev