Advertenties


Penbobines en bougies eenvoudig te vervangen?

Gestart door Paul!, 17 februari 2016, 23:17:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Paul!

Dag allemaal,

Ik ben van plan om aankomend weekend de penbobines te vervangen in mijn Megane 2 uit 2003, betreffende een 2.0L 16v.
Nou heb ik het een en ander gelezen op het forum en kwam uit bij deze Beru's:
- http://www.mister-auto.nl/fl/bobine/beru-0040100052_g689_a0110040100052.html
- http://www.auto-onderdelen24.nl/oen/8200568671 (Beru's en nog meer merken)

Nou zie ik bij de tweede webpagina in de kleine advertentie van Beru staan: 'Vanaf bouwjaar: 06/2009'
Is dit echt van toepassing, of kunnen deze gewoon in mijn auto?..  :x
En zijn dit uberhaupt de juiste? (ook niet onbelangrijk)
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

mark29

Die beru liggen ook in onze 24 uurs dienst kangoo.
Die stoppen we in alle 16 kleppers.
Goede bobines, die heb ik nog niet kapot gezien.
Die valeo en dergelijke wel, met die kapjes zeg maar wel, die beru heeft bovenaan een gelcoating.

Paul!

Nog even een aanvulling op bovenstaande;

Penbobine vervangen is stekker los, bout los, bobine eruit, nieuwe erin, bout vast, stekker vast.. toch?  :)

Zijn de bougies vervangen net zo eenvoudig? ik geloof dat deze onder de bobines verstopt zitten?
Want dan vervang ik het in één keer  8)
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

mark

#3
Jup.  !-!

Alleen wel opletten dat je de juiste bougies monteerd.
En niet als een een lompe boer de bougies vast zetten. Maar netjes met belijd. +/- 15 tot 20 Nm vast zetten.   ;)
Staat vast wel op het doosje van de bougies.
Want het schroefdraad heb je zo beschadigd als je niet op past.  ;)

mark29

En de electrode afstand controleren.
Je zal niet de eerste zijn die bougies monteerd die gevallen zijn en de electrode dicht gedrukt zijn.

Fubar (Marcel)

BTW: heb zelf NGK-LPG bougies en NGK bobines..... !-!
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Paul!

#6
Ik zie er zoveel online staan, met tal van verschillende prijzen... zie door de bomen het bos niet meer  8)7
Heb je bijv. ook bougies waardoor je auto beter presteert?

@Fubar, je hebt het over LPG bougies, ik rijd benzine, lijkt me anders?..

Mijn vraag is dus eigenlijk, welke raden jullie aan?  o-)
(en welke elektrode afstand moet ik aanhouden)
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

mark29

Uit mijn hoofd 0.9, maar ze staan standaard goed. Maar, ooit vallen ze een keer bijvoorbeeld en kan er eentje dan dicht zitten, dat je dus oplet dat ze allemaal even wijd staan.

Fubar (Marcel)

@Paul, ja er is verschil, o.a. afstelling electrodeafstand (0,8). Had eerst Denso bougies, kwalitatief goed , maar de levensduur was korter dan bij aankoop vermeld. Door de hogere motortemperatuur bij LPG, advies om speciale LPG bougies aan te schaffen. Geldt niet voor de Bobines, maar qua merk zijn de standaard -door Renault geadviseerde-  bobines kwalitatief minder dan bijv. NGK. Dus mijn vermelding: beide iig van NGK.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Paul!

Lastig zeg, al die keuzes.. waarom bestaat er tientallen soorten bougies, met verschillende elektrode afstanden, divers aantal polen, tal van prijzen en merken.. pff  l-
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Paul!

#10
Oke, de hele handel is besteld, allemaal Beru's!
Dit komt met enkele dagen binnen, goed moment om jullie nog even te vragen of ik nou wel of niet de bougies moet insmeren met iets als kopervet?..
Ik lees namelijk wisselende verhalen online..
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)


Paul!

Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

richard65

Smeer een beetje de rubber onderkant van de bobine's wel in met een soort vet blijven ze langer goed(het rubber dan)

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev