Advertenties


Inleren/resetten automatische afstelling Xenon ?

Gestart door zapp, 15 februari 2016, 15:28:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

zapp

Ik heb een nieuwe sensor geplaatst op de draagarm linksvoor voor de automatische afstelling van de xenon-koplampen.
Nou heb ik begrepen dat je op de Clip kunt zien dat die sensor los is geweest.
Moet je nu alleen die melding wissen, of moet die sensor ook opnieuw worden ingeleerd of ge-reset met de clip  :?

Felix

Zijn er nu problemen met de afstelling dan?
Met Clip kan je inderdaad het een en ander instellen, maar ik vraag mij af of dat wel nodig is.

zapp

#2
Ik heb een "nieuwe" sensor geplaatst, en nu schijnen de koplampen te laag. Maar ik heb zelf ook wat zitten draaien aan de koplampafstelling, dus ik weet  niet precies waar dat door komt.
Ik kan me voorstellen dat een nieuwe sensor moet worden ingesteld op een soort nulpunt en vandaar kan hij veranderingen in de belading corrigeren. Wordt dan niet de "handtekening" genoemd?
Ik wil gewoon weten hoe het zit. Morgen ga ik naar de dealer om e.e.a. te laten in- /afstellen. Ben benieuwd.

zapp

#3
Zomaar een veronderstelling:

Stel. De oude sensor gaat kapot terwijl de auto (weldraagarm) in een neutrale positie staat (half ingeveerd).
Je zet er een nieuwe op terwijl je auto is opgekrikt (wieldraagarm volkomen uitgeveerd). Dan denkt de afstelcomputer dat de uitgeveerde positie de normale stand is.
Als dat zo werkt, zou je dat moeten kunnen resetten (inleren) met de clip...?

hoe zien jullie dat..

A110

Uit mijn hoofd zeg ik dat je ze inderdaad met de clip moet herinitialiseren. En daarna kan je ze met de hand en koplampafstel apparaat ze op de goede hoogte zetten.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev