Advertenties


Vraagje over beNzine.

Gestart door Paul!, 11 februari 2016, 00:53:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul!

Ik rijd nu al een tijdje een megane 2 op benzine en lees hier op het forum wel eens wat over 95/98, octaangehaltes etc.

Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn en of de een nou beter is dan het ander?
Kan ik bijvoorbeeld zonder problemen 98 tanken en wanneer kan ik dit het best doen? Als tank zo goed als leeg is bijv.?

Zijn er dan ook nog duidelijke verschillen tussen bepaalde merken, BP, Shell,TinQ,Tango noem ze maar op, graag jullie ervaringen   o-)
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

mark

Je kunt zonder problemen 98 er in gooien.
98 is wat beter bestand tegen detoneren.

En je kunt het beter niet bij de "prijsvechter" stations tanken. Dus niet bij de tinq en tango etc.

Christian de Vriend

euro 98 word ook aanbevolen voor de langere afstanden,door de hogere octaan is de verbranding
beter,onze laguna rijdt daar ook veel beter op.

als je bijvoorbeeld je auto opvoert (chippen) zal er (door de betere ontbranding) meer vermogen
vrij komen dan met normale benzine.

En precies wat Mark zegt,prijsvechters hebben bagger benzine,dit is vaak te zien als er een auto
op de testbank staat met deze meuk,in sommige gevallen word de auto dan niet eens afgesteld.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Paul!

Dank voor de reacties.
Ik tank eigenlijk altijd bij een BP express (dichts bij huis), begreep dat de 98 van BP wel goed staat aangeschreven?

Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Christian de Vriend

klopt,vpower is ook een goed alternatief.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paul!

Ook bedankt voor jouw toevoeging Stefan  --
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

RobScénic

Plus dat de benzine van de Tinq/ Tango enz. vaak duurder is dan premium benzine. Ja, per liter is het goedkoper, maar je rijdt minder ver op een tank. In het geval van mijn 2.0 16v Scenic scheelt het zo'n 150 km per tank.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Paul!

Dat is inderdaad een aardig verschil Rob!
Zoals gezegd tank ik altijd bij BP, dus dat zit wel goed dan.

Ik rijd over het algemeen niet zo veel, mijn dagelijkse rit naar mijn werk is bijv. 15km heen en 15km terug, dus niet de langere afstanden zoals Christian aangeeft.
Merk ik dan alsnog verschil tussen 95 en 98?  :)
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Felix

Merk je dat verschil niet vooral met turbo motoren?

Christian de Vriend

turbomotoren kunnen hogere winst behalen met 98,maar dan heb je het over een paar pk vergeleken
met een atmospherisch blok.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Paul!

Mijn 2.0L heeft geen turbo, dus weinig verschil  8)7
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

mark

Idd niet veel verschil.

Maar als je dan net zoals christian met het ontstekings tijdstip gaat spelen, kun je er nog wat meer uithalen.   ;)

Christian de Vriend

Moet wel met nadruk bij zeggen,dat je dit niet "ff" op straat doet,dit moet gecontroleerd worden
op een testbank,en de afr waardes moeten in de gaten gehouden worden.

resultaat is meer vermogen,echter is 95 geen optie meer voor mij.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev