Advertenties

Motor recirculatieklep bestellen

Gestart door jjgroningen, 10 februari 2016, 22:05:16

Vorige topic - Volgende topic

jjgroningen

Hallo allen.

Het motortje van mijn recirculatieklep ratelde bij het starten van de motor en wanneer ik de klep open en dicht wilde doen. Ik heb net het motortje eraf gehaald en de klep handmatig opengedraaid. Niet veel aan de hand. Jammer van de stank als ik langs de rioolwaterzuivering rij alleen..

Ik wil toch wel graag een nieuw motortje, maar kan de goeie niet vinden en ik weet ook niet goed waar ik moet zoeken. Iemand een idee waar ik deze dingen kan vinden? Ik rij het liefst niet langs de Renault dealer. Die wilden me een tijd terug ook 35 euro rekenen voor de plastic klepjes in de wielkuipen.

Het motortje heeft als nummer M030990Q.

Vast bedankt voor het meedenken!

Tedo

Hier een voor € 20,-. Of even langs een sloper.

jjgroningen

Ah, dank! Daar staat alleen 13V op, op die van mij 11V. Is onderdelenlijn.nl wat? Daar zitten slopers op toch?

Tedo

Daar staan er ook wel een paar op, maar (veel) prijziger (zelfs als je de verzendkosten vanuit Duitsland meerekent). Zou 11 of 13V veel uitmaken? Een auto is toch 12V?

jjgroningen

Geen enkel idee of dat wat uitmaakt.. Misschien iemand anders die dat weet?

Ik zag op onderdelenlijn een aantal staan met prijs op aanvraag, ik zal er eens een aantal vragen. 25 met 10 euro verzendkosten vond ik ook wat veel. Uit Duitsland was het inderdaad maar 24 in totaal.

mark29

jjgroningen

Niks mis mee!

Bovendien moet ik door deze auto op het moment zeker op de kleintjes letten  :grin:

qboss93

Misschien niet helemaal de goeie plek om het te vragen; maar ik heb sinds kort m'n eerste Megane gekocht en die heeft daar ook last van.
Kun je kort vertellen hoe je die klep hebt uitgeschakeld en handmatig hebt opengemaakt?
En misschien ook waar die klep zit ?  8)7

Alvast bedankt!  _o_

jjgroningen

Dashboardkastje eruit schroeven, stuk of 5 torque schroefjes. Dan zit het motortje links tegen de middenconsole. Stekker eraf halen en met 3 (?) schroefjes het motortje eruit halen. Dan handmatig de klep open zetten. Het motortje draaide nog wel wat, en zo kon ik zien welke kant open en welke kant dicht was. Ik heb het motortje opengemaakt, de plastic tandwieltjes waren gaar.

Succes!

qboss93

Bedankt voor de snelle reactie! Dan kan ik beginnen met sleutelen  :)

Thanks!  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev