Advertenties


luchtfilter vraag

Gestart door Sebastiaan16V, 9 februari 2016, 19:49:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan16V

Hallo Allemaal,

Ben nog vrij nieuw hier en kon geen voorstel topic vinden. (en kon geen topic aanmaken bij projecten)
Dus val maar met de deur in huis  -- (hoop dat het geen probleem is)

Ik heb sinds afgelopen januari een Renault Megane coupe bj2000 1.6 16V.


Bij aankoop werkte de teller voor "nog te rijden km op tank niet" dus dat opgelost met ruitenwisser knop ingedrukt houden en op contact zetten.



gisteren brak de deurgreep aan de binnenkant los dus hier meer even wat nieuwe voor gehaald.
oud:

nieuw:


Nu vraag ik me af, naast de motor zit het huis van het luchtfilter.
Deze "hoort" verbonden te zijn met de grill (tenminste zo heb ik dat bij meerdere fotos gezien),
kan het kwaad als deze die slang niet heeft, of zuigt die dan teveel warme lucht van de motor naar binnen?



Ben vergeten hier een foto van te maken 8)7 dus ga dat zo nog even doen.

Hopelijk hebben jullie hier een antwoord voor :)

Mocht ik dit op de verkeerde plek hebben gepost, verplaats ik het graag naar de juiste plek.(als ik weet hoe dat moet-_-)

edit: foto's toegevoegd

mark

Welkom  !-!

Het voorstel topic:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=1627.5880

Het kan opzich niet zo veel kwaad, heb zo ook een tijdje rond gereden.
Had dat geluids dempertje er ook vanaf getrokken.  ;)  >:D

Maar ik was dan ook van plan om dat kleine (baby)lucht filtertje te vervangen voor een espace v6 luchtfilterhuis.  ;)


Christian de Vriend

#3
Mijn advies zou zijn,pak het buizen systeem van Mark,echter "good luck" om een espace v6 filterhuis te vinden,ze zijn erg zeldzaam.
(mn laatste verkocht aan Dredan) Enige advies wat ik je kan geven,monteer geen openluchtfilter bij het motorblok (als je je paardenkrachten lief bent)
Liefst een omsloten filter met een goeie toevoer van koude lucht.

ff een voorbeeld

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev