Advertenties


Voorruit verwarming, geen knop wel in het glas

Gestart door JasperW, 9 februari 2016, 00:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JasperW

Hi allemaal,

Ik heb een megane cabrio uit 99. Phase 2.
In de vooruit zitten allemaal draadjes/lijntjes van de voorruitverwarming, maar ik denk dat er geen bijbehorende knop is.

Zover ik kan zien hoort deze onder die van de achterruit verwarming te zitten. Iemand die dat kan bevestigen?

Tnx,

Jasper

Rohald

Klopt. Ik heb ook verwarming in mijn voorruit en de knop daarvoor zit onder die van het achterraam.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

fitz

Klopt, de knop zit onder die van de achterruit verwarming. Heb ik ook. Ideaal trouwens.

JasperW

Aha, er zit een net afdek kapje op, alsof er nooit een knop gezeten heeft.


Raam:

Ik heb de bovenkant van het dashboard weggehaald.
De kitrand, en het rode carrosoriedeel er onder is zo over de hele breedte aan de onderzijde, waar ik eigenlijk ergens een stekker/kabel verwacht had aan te treffen.

Ik zie ook geen eigen zekerering voor de voorruitverwarming:


Lijkt mij dat de voorruit een keer vervangen is, en met toeval toen een raam met verwarming is teruggeplaatst. Ik zie op geen enkel raam het kenteken staan?

Iemand nog suggesties, misschien weet iemand waar de kabels van het raam te vinden moeten zijn?

Tnx

Rohald

Ziet er inderdaad naar uit dat het er niet in zit. Misschien vond de vorige eigenaar het wel leuk om te hebben, alleen had hij/zij er geen erg in dat er meer bij komt kijken dan alleen een voorruit.
Denk niet dat je een stekker zal aantreffen. Lijkt mij dat het vanuit de fabriek er al in had moeten zitten. Wil je het toch hebben, dan zal je waarschijnlijk met andere kabelbomen moeten gaan werken. Of het kan weet ik niet. Volgens mij is het ook best uniek in de Megane. Ik dacht zelfs dat ik de enige was binnen de club.  :D
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

mark

Die kun je toch gewoon heel makkelijk laten schakelen met een relai, via de bedrading van de achterruitverwarming?

Fubar (Marcel)

Citaat van: Rohald op  9 februari 2016, 23:04:30
Volgens mij is het ook best uniek in de Megane. Ik dacht zelfs dat ik de enige was binnen de club.  :D
Op de foto ontbreekt ook de aircoknop??

Ik heb zelf overigens al diverse malen op het afdekplaatje gedrukt, maar er gebeurde helemaal niets! l- :D Dus geen voorruitverwarming-optie ;(

PS: Gelukkig wel als optie stoelverwarming, bandenspanningssensoren (als enige binnen de club?)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

mark

Ik heb ook bandenspanning.

Maar ik heb die sensoren er uit gehaalt, omdat ik op 3 bar in de banden rij.
En zolang er geen 2,2 bar in de banden zit, gaan die krengen lopen zeuren.
Dus ik heb ze er uitgetrokken.  :D alleen nog ff uitzoeken welk draadje ik moet doorknippen voor dat lampje.  :P

Heb eigenlijk nog niet gekeken of ik ook stoelverwarming heb/ voorbereiding hiervoor.

JasperW

Ah Haha, vraag me af of die bandenspanningsensoren bij mij werken.
Zit nu 2.6 in, geen lampje.

Iemand weet waar de bedrading uit de voorruit komt?

Stoelverwarming is wel lekker inderdaad, denk alleen ook alleen en van de eerste modellen, dus niet heel krachtig.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev