Advertenties


Koelvloeistof verdwijnt!

Gestart door Laura, 27 januari 2016, 17:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laura

Afgelopen vrijdag istie weer APK gekeurd zonder problems !-!

Nu reed ik maandag naar mijn werk, en viel mij ineens op dat mijn motorblok warmer werd dan normaal... 'S middags op de terugweg was het nog erger. Gestopt bij de benzinepomp, klep open gedaan... Tot mijn verbazing was mijn koelvloeistof reservoir helemaal leeg, terwijl ik 'm een maand geleden nog heb aangevuld. Meteen bij de pomp nieuwe gekocht en er ging 3 LITER IN! What? Dat is toch niet normaal of wel dan? (heb eigenlijk geen idee) Wel is nu de temperatuur wat hij hoort te zijn.

Gecheckt voor een lek, bij de slangen vanuit het reservoir niks te vinden, ook niet bij het blok.

Ik hoop niet op een lekke koppakking... Iemand nog andere ideeën voordat ik m naar de garage breng?  :neen:
The best rides are Topless Rides if you know what I mean...  :whistle:

Yellow Megané Cabrio 1.6-16v Phase 2

mark29

Radiateur, waterpomp enz.
Afpersen kijken waar die lekt is de enige oplossing.

mark

Idd.  !-! Heb van de week nog een ford focus gerepareerd.
Deze had een lek bij het thermostaat huis. Maar dit was niet te zien vanaf de buitenkant. Pas toen het systeem 10 minuutjes op druk stond begon die pas een beetje te lekken.  ;)

Laura

Van het weekend echt geen tijd gehad, toch maar snel bij de garage afgezet. Bleek een kapotte o-ring te hebben ergens bij de radiator.

Maar dan nu weer het volgende... Mijn temperatuurmeter was vanochtend de weg kwijt. Werd gewoon geleidelijk warm, maar viel op de snelweg ineens naar 0. Na stil gestaan te hebben (file) schoot hij weer naar normale temperatuur, vervolgens viel hij weer weg, en zo verder.

Denk dat de sensor/bekabeling stuk is aangezien m'n kachel gewoon blijft werken. Wel lekker toevallig allemaal zo dat als ik m naar die garage breng, kom ik terug met een ander probleem.  8)7
The best rides are Topless Rides if you know what I mean...  :whistle:

Yellow Megané Cabrio 1.6-16v Phase 2

Benjamin Renon

Misschien ergens lucht die er nog uit moet?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Jacques

#5
Of een beetje oxidatie op het stekker van de temperatuuropnemer. Schoonmaken, opschuren en eventueel contactspray. Mijn auto heeft er vaak last van na de winterslaap (24jaar oude R19)
Kan iemand middels een foto aan Laura laten zien waar de temperatuursensor naar het dashbord zit.

Laura

Ontlucht en het probleem is verholpen  !-!
The best rides are Topless Rides if you know what I mean...  :whistle:

Yellow Megané Cabrio 1.6-16v Phase 2

Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev