Advertenties


Renault Megane 1.6 16v phase 2 diversen probleempjes :D

Gestart door casto, 25 januari 2016, 18:42:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

casto

hallo allemaal,

Ik heb dus een Megane gekocht voor een mooi prijsje (Megane 1 Phase 2 1.6 16v ) en die heeft voor dit prijsje dus ook zijn dingetjes.
Bij het starten vliegen de toeren richting de 2000/2500 toeren, als hij warm is zakt hij met airco uit netjes naar de 750 en naar de 900 a 1000 met airco aan.
Maar als ik met warme motor mijn koppeling intrap, dan gaan de toeren weer omhoog, wat natuurlijk gewoon vervelend gedrag is van mijn wagentje.
Ik zal hem hiervoor moeten straffen en dat ben ik dus ook van plan.

edit:

omdat mijn toeren probleem na het vernieuwen van de 2 o-ringen verholpen is wordt dit even een algemeen topic voor mijn Megane :D
had niet verwacht dat het zoiets kleins was maar beter iets kleins dan grote problemen.

ik zal hier af en toe even een vraagje stellen over probleempjes die ik tegenkom :)

mark

Bij de 1.6 16v zit de map sensor gewoon in het inlaat spruitstuk geplugt, komt dus geen slangetje meer aan te pas.  ;)

waar heb je een onderdeel nummer voor nodig? Dat kunnen ze zo bij de onderdelenzaak/dealer voor je uitzoeken.  ;)

casto

ahh vandaar :D is al een tijd geleden dat ik aan een renault heb moeten sleutelen :D

maar ik zoek de nummers van de pakkingen maar die heb ik al gevonden geloof ik ;)

8200068583

8200068566


of heb ik het mis?

casto

#3
nou had goede moed na het openen van dit topic, maar na het vervangen van de o-ringen van het gasklephuis loopt de auto echt als een zonnetje :D :D :P

dus maak ik er even een algemeen topic van want er zijn nog wat andere probleempjes waar ik graag jullie visie op zou willen ;)

Probleem nummer 1:

Een geluid afkomstig van mijn wiel linksvoor, het geluid loopt mee met de snelheid van de auto en overheerst een z'n beetje alles.
een het is een soort van uhm, ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss die harder wordt met oplopen van de snelheid.

ik dacht zelf aan de wiellager, maar er zit geen speling in, hoor ook geen gekras of geschraap bij het draaien van het wiel.

iemand een trucje om dit uit te sluiten of juist niet?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev