Advertenties


Klets maar raak DEEL 220

Gestart door Bobo1.6, 23 januari 2016, 15:56:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RENAULTJE

Citaat van: ron2014 op 10 april 2016, 12:58:39
@powerboy. Niks mee doen. Een incassobureau zal je lijkt mij inderdaad niet op zo'n tijdstip bellen. Lijkt me eerder een geintje van een "vriend".
Ik denk eerder van een van de spiegeltrappers aka iemand die een pik op me heeft. Politie vindt dit ook maar vreemd, als het moet kon ik nog extra aangifte doen...Maar waarom zou ik hier aangifte voor doen? Ze kunnen bij mij toch geen geld afritsen aangezien ik er niet in trapt en ze dus niet terug hebt gebeld...Incassograpje....Mooi niet dus! :P
Was getekend door Remco Aka Renaultje

Heatzone (Mark)

Weet iemand hoe je parkeersensoren opnieuw kan inleren en de ramen?

Tedo

Gaan je ramen met stapjes omlaag? Dan moet je de schakelaar bovenaan een aantal seconden vast houden. Parkeersensoren heb ik toen bij de dealer laten doen.

Heatzone (Mark)

Ja, dat precies Tedo! Thanks :)

Volgens mij zit er een sensor op je versnellingsbak die ziet of je hem in zijn achteruit zet wat ook de parkeersensoren een signaal geeft. Ik denk dat die stekker dan niet goed op de sensor zit...

Wat was toen het probleem met jouw parkeersensoren? Deden deze het ook niet nadat de accu en computer los zijn geweest?

Tedo

Ik had toen zelf originele sensoren ingebouwd, maar kreeg ze niet goed ingeleerd.

Yorick

He mensen,

die gecleande motorkap die ik op m'n gele had, die heb ik van Josje gekocht. Die had hem toch van Paul? Welke kleurcode heeft de kap destijds gekregen (blauw)? Dat vraagt iemand op MP.

Tedo

#171
Omdat het maar 50% Megane gerelateerd is maar even hier.
Vandaag de 17" Celsius velgen die ik nog van de Megane heb liggen onder de Clio gepast;





Daar zitten nog 205/50/17 banden om, dus te hoog. Maar ze passen wel.
De 16" velgen die eronder horen zijn 6.5 J met een ET van 43. De Megane velgen zijn 6.5 J met een ET van 49.

Nu weet ik dat een verschil van 5 kan/mag, maar daar ga ik dus net over heen.
Ik ga er straks 205/40/17 onder zetten.

Jacques

Als die zo nog lekker rijdt zou ik er geen probleem van maken, zowel wat ET betreft als de banden.. Je kunt altijd nog de juiste banden (lees /40) kopen als ze op zijn.

Guus

Ziet er goed uit toch!
Een verlaging gaat ook goed staan !-!
En de ET waarde kun je natuurlijk compenseren met spacers...
Ik weet niet hoeveel de banden afwijken qua omtrek, maar hou rekening met het snelheidsverschil  :police:

Tedo

Klopt, daarom komen er ook andere banden op. Met de (platte) 40 banden en het t.o.v. andere Clio's al lagere sportonderstel is hij dan al flink stug. Dus nog lager gaat het niet worden, we gebruiken 'm vrijwel dagelijks.

Yorick


Heatzone (Mark)


Tedo

Thanks heren! Nu maar eens banden scoren.   Y

RENAULTJE

Mijn verlichting van de auto doet sinds vandaag erg raar. Als ik de knipperlicht naar links en/of rechts doe dan gaat mijn linke of rechte remlicht ook aan, de kentekenverlichting, normaal licht, dimlicht en grootlicht werkt wel gewoon, waar zou dit aan kunnen liggen? Aan de massa of is er een lampje kapot? Wie helpt er mij een beetje weer op weg? Ik rij in de Renault Mégane Coupe 1.6 16V Sport Phase2 model uit bouwjaar 2000! Mijn dank is groot!
Was getekend door Remco Aka Renaultje

Tedo

Vaak een massa- of vochtprobleem.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev