Advertenties


Klets maar raak DEEL 220

Gestart door Bobo1.6, 23 januari 2016, 15:56:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heatzone (Mark)

@ Yorick, dat dacht ik eerst wel, maar ik heb een heleboel handige vrienden die al jaren sleutelen en die boden mij aan het samen met hun te doen in hun garage op de brug. Kan ik er ook wat van leren 8) (en scheelt een hele hoop geld)!

Laatst heb ik nog een vriend geholpen met het uitbouwen van zijn Megane RS blok uit zijn clio, was ook heel leerzaam !-!

Alessio

@Yorick,Met het alarm met startcode,antidiefstal,ruitengraveringen en de omnium is hij genoeg beveiligd en verzekerd hoop ik,denk niet dat er nog dingen zijn die er niet op zitten buiten een tracking systeem  :q

@Mark,zou toch even een dan een alarmpje plaatsen,voor wat het kost,voor 665 heb ik het alarm met startcode,sensoren binnen en sloten+opkriksensoren geplaatst. Dat is toch pakken goedkoper dan een 2de set BBS velgen  Y

mark

Moet eigenlijk nog een alarm zien te vinden, die alleen een hellingshoek sensor heeft.
De rest vind ik niet zo interessant.  ;)

Tedo

Vraagje voor de bandenkenners hier:

Als ik van 195/50/16 over wil gaan op 17 inch velgen, wat zouden jullie dan adviseren:

205/40/17 (-0,94%) of 215/45/17 (+0,4%).

Met beide maten is er een licht verschil in omtrek (en dus tellerafwijking).
Ik denk alleen dat 215 net te breed is omdat er 205 banden op de velgen horen.

mark

Ik zou voor de 205 gaan.  ;)

Heatzone (Mark)

Met de 215 zou je dus veel minder snel schade rijden op de velgen aangezien het rubber dan enorm uitsteekt.

Ik zou voor de 205 gaan.

Ewout

Tedo

204/45 R17 is dan toch een goede maatvoering?

Tedo

#157
205/45/17 kan inderdaad ook, maar die geven dan weer meer afwijking, nl. 2,4%. Geadviseerd wordt niet meer dan 1,5% in de plus te gaan.
Mijn vader's Corsa wordt afgeleverd op 215/45/17, maar ik vraag me af of dat ook de juiste maat is voor een Clio III. Corsa's met 16" velgen staan nl. op 195/55/16

RENAULTJE

Beste allemaal, het zit me totaal niet goed de laatste tijd, zoals jullie wellicht weten heeft er een debiel eind Januari van dit jaar mijn spiegel afgetrapt, tot de dag van vandaag heb ik daar nog niks van vernomen. De schade zit nu echter wel rond de 150,- Euro, en uit het niets werd ik gisteravond door een privénummer gebeld. Echter neem ik nooit privé nummers op, dus bij deze heb ik dat ook niet gedaan. Wel heeft deze beller een voicemailbericht achtergelaten, ik citeer het volgende: ''Goedeavond met Rik van den Berg van Jansen incassobureau, wij hebben een openstaande vormering die wij hebben gehad van de spiegeltrapper van uw Renault Mégane, graag wil ik dat u mij spoedig terug belt!'' Deze voicemailbericht kreeg ik gisteravond binnen net voor 22:45 uur, sterker nog een incassobureau belt men toch nooit zo laat een cliént nog op? Of ben ik nou dom? En wat heeft nou uberhaupt een incassobureau te maken met mijn afgetrapte spiegel? Ik snap er geen ene zak meer van, ook heb ik de Politie ingechakelt en hun zeggen dat ik er hier niet op in moet gaan, gewoon geduldig afwachten tot dat je een brief krijgt opgestuurd, en ze mogen niet maar zo beslag leggen op je auto!Ook heb ik al m'n instanties opgebeld om te vragen of dat ik ergens een boete/bedrag had open staan, maar zoals alle instanties zeggen dat ik alles netjes betaald, dus zoals gezegt snap ik er echt geen ene zak meer van!  :?
Was getekend door Remco Aka Renaultje

Ewout

Citaat van: Tedo op  8 april 2016, 21:45:13
205/45/17 kan inderdaad ook, maar die geven dan weer meer afwijking, nl. 2,4%. Geadviseerd wordt niet meer dan 1,5% in de plus te gaan.
Mijn vader's Corsa wordt afgeleverd op 215/45/17, maar ik vraag me af of dat ook de juiste maat is voor een Clio III. Corsa's met 16" velgen staan nl. op 195/55/16

Hoi Tedo,
In je eerdere post zeg je 215/45/17 + 0,4
Volgens mij maak je een rekenfout.
205/45/17 is dan toch 45% van 205 en niet van 215.

In mijn beleving zou de afwijking dan echt minimaal zijn.
Zie ik het goed?

Groet Ewout

Tedo

Ik heb het met een online calculator berekend. Daar komen genoemde bandenmaten als meest voor de hand liggende, 205/40/17 lijkt me de beste keuze.

Guus

Ik had 205/40/17 op mijn oude clio, dat was prima.
Alleen ivm de 7J breedte van nijn velgen wilde ik eigenlijk naar 215 breed toe.

mark

Ik rij zelf met 195 brede banden rond op 7,5J velgen.
Zolang je gewoon fatsoenlijk kan rijden, en geen stoeprand piloot bent gaat dit prima.  :D

Tedo


ron2014

@powerboy. Niks mee doen. Een incassobureau zal je lijkt mij inderdaad niet op zo'n tijdstip bellen. Lijkt me eerder een geintje van een "vriend".

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev