Advertenties


Klets maar raak DEEL 220

Gestart door Bobo1.6, 23 januari 2016, 15:56:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Willem


mark

Sloeg deze x liever een keer over.  :D

jarno27

Blij dat ik niet doorgereden ben naar leeuwarden dan  :q
98 db geloof dat maar 5 db verschil is heel triest

jarno27


Christian de Vriend

Citaat van: mark op 30 januari 2016, 23:28:21
Dat ding stond echt heel dicht bij de uitlaat. Hadden zo'n driehoek geval voor  de hoek van de sensor.

Maar ze gaven een paar keer gas. En bij het gas loslaten resoneert mijn uitlaat met de klep dicht. Gewoon een vast toerental is dat ding net zo stil als origineel.

Maar ik heb op facebook al wel gezien, dat het vanavond wokjes regende in Leeuwarden.

daar klopt iets niet,het is per merk/type gebonden hoeveel db je bij hoeveel toeren moet hebben,
kostom,domweg gas geven is geen officiële meeting.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

#50
Heb ff de regel geving van het meten opgezocht.

indien het uitlaatsysteem meerdere uitmondingen heeft, die zijn aangesloten op eenzelfde geluidsdemper, waarvan de middelpunten niet meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, is de microfoon gericht op de uitmonding die zich het dichtst bij de omtrek van de personenauto of zich het hoogst boven het wegdek bevindt. Indien de middelpunten van de uitmondingen meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, wordt bij iedere uitmonding een afzonderlijke meting verricht, waarbij alleen de hoogst gemeten waarde wordt aangehouden;na het bereiken van de in onderdeel f vermelde waarde wordt het gaspedaal snel losgelaten. De tijdsduur van de meting van het geluidsniveau omvat de periode, waarin het toerental constant wordt gehouden, en de gehele duur van de vermindering van het toerental tot het stationaire toerental weer is bereikt;
er wordt per meetpunt ten minste een serie van drie metingen verricht, waarbij:

-de hoogste waarde die de geluidsniveaumeter heeft aangegeven, als meetwaarde per meting geldt;
-de meetwaarde per meting op de meest nabijgelegen hele decibel wordt afgerond;
-alleen meetwaarden die bij drie opeenvolgende metingen worden verkregen en onderling niet meer dan 2 dB(A) verschillen, mogen worden aangehouden;
-als meetresultaat de hoogste van deze drie meetwaarden geldt.

het toerental van de motor wordt op de waarde gebracht die in het kentekenregister voor de betreffende personenauto is vermeld;

Het toerental is bij mijn megane dus 4300 toeren.

ze meten dus vanaf dat die malloot achter het stuur gas geeft, tot weer stationair.

Ik ga er nog een electronische klep tussen zetten, en rechts achter onder de auto nog een paar kleine dempers plaatsen.
En die laat ik dan net voor de eind demper er weer in komen.  :police:

Willem

Kun je dan niet bezwaar aantekenen voor een niet correcte meting?

mark

als ik die regelgeving zo lees, dan hebben ze niks verkeerd gedaan.  >:(

Het is gewoon jammer dat mijn uitlaat lawaai maakt als ik het gas los laat.
Bij gasgeven en vast toerental is mijn uitlaat gewoon netjes stil met de klep dicht.

mark

#53
Plan gewijzigt, ga wel gewoon voor performance met de uitlaat maar dan stil.  :D
Wil vanaf de kat van rvs maken, mischien ook nog een rvs 200 cells racekat.

De raceland eind demper blijft ook lekker zitten.

Yorick

Ik weet niet of de tweeters van mn gele Mégane nog zo goed waren, ik ben even aan het zoeken maar waar zou ik fatsoenlijke tweeters kunnen vinden? Ik leg een active subwoofer op mn hoedenplank en gebruik de dearspeakers uit mn gele. Prima dingen.

mark

Vandaag bij de rdw langs geweest. Auto heeft nog geen 10 minuutjes binnen gestaan, en er is ook geen db meting gedaan. Ze zagen dat er een standaard uitlaat onder zat, en toen hadden ze gelijk de papieren ingevult. Die deden nergens moeilijk over.  !-!

Toen alles klaar was en ik de smeerput afreed, sleepte ik nog ff een rooster mee die op de smeerput lag met de uitlaat. De randen van die put waren iets verhoogd.  :D binnenkort een middendemper bestellen en wat bochten om vanaf de kat van rvs te maken.  !-!

RENAULTJE

Vanmiddag bij m'n kameraad geweest (Autoschade bedrijf die ook m'n wagen deels onderhoud qwa styling) en krijg morgen de prijsopgave van wat het mij gaat kosten om de nieuwe boddykit ICE WIT over te laten spuiten + auto tot lijn handgreep. Binnen 2 maanden heb ik alles binnen en dan kan het grote werk eindelijk beginnen, wagen wordt straks meer opvallend!

De kleurcombinatie past precies, alleen dit is een phase1 model en ik heb zelf Phase2! Hier kwijl ik wel van hoor!  :9~
Was getekend door Remco Aka Renaultje

Rogier

Persoonlijk vindt ik het zelf erg zonde van je auto. Als jij het maar mooi vindt dat is het belangrijkste.

mark

Is ook totaal niet mijn smaak.
Maargoed het is jouw auto, zolang jij het maar mooi vind. ;) !-!

Stefan

Ik vind het idd ook geen porem :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev