Advertenties


Klets maar raak DEEL 220

Gestart door Bobo1.6, 23 januari 2016, 15:56:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heatzone (Mark)

De zaterdag voor de meeting erachter gekomen dat ik een lekkend hydraulisch druklager heb  ;( ;(
Zag tijdens het uitlijnen dat de bodemplaat nat was, na demontage was het meteen duidelijk dat het tussen mijn versnellingsbak en motorblok vandaan kwam.
Het was geen versnellingsbak olie en ook geen motorolie... Remvloeistof dus. Lekkage zat er nog niet zo lang, kon overigens nog gewoon koppelen enzo behalve de lekkage was er niks te merken aan de auto zelf.

Komende zaterdag gaan we de versnellingsbak uitbouwen en de boel vervangen... Iemand nog tips?

Felix

Vervelend. :cry: Misschien een mooi moment om meteen je koppelingsplaat te vervangen?
Pas op dat het reservoir van je remvloeistof niet leeg loopt. Straks pomp je lucht in het systeem (?) en dat remt niet zo lekker.

Heatzone (Mark)

Ik rij niet meer met de auto Felix. Ik ga hier geen risico's mee nemen haha.. Enige rit die wordt gemaakt is de rit naar de garage van vrienden van mij (met een flesje remvloeistof :P).

Ja we hebben voor de zekerheid alles besteld, mocht de koppelingsplaat nog helemaal goed zijn dan zetten we deze terug en anders vervangen we deze ook gelijk.
Staat ongeveer 6 uur voor deze reparatie zagen we al.

Alessio

Thanks Tedo,Benjamin en Mark!

Dan ga ik gewoon lekker door met 98 tanken bij Shell,dat is de beste naar het schijnt,wel even de duurste hier in Belgie  :q
Wat zijn de prijzen in NL voor een liter 98 eigenlijk? Hier zit het tussen de 1,31 en 1,41 per liter.

@ Benjamin,blok is nog niet gechipt,maar komt wel nog. Even wachten tot als de 5jaar fabrieksgarantie overschreden is,als ik zolang kan wachten  :)

Tedo

Ach ja, als je je een recente RS kan veroorloven, dan lukt 98 tanken ook vast wel! ;)

Benjamin Renon

In Nederland zit de BP Ultimate op ongeveer op € 1,61. Ik zelf tank meestal in Duitsland bij de Aral. Vaak 98 maar soms ook 102. Qua prijs ontloopt het elkaar weinig.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tedo

Vandaag nog Esso Synergy Supreme+ 98 getankt voor 1,49. Daar rijdt een Megane met F4RT ook goed (en iets zuiniger dan met V-Power) op.

Yorick

Kleaute Mark! Gelukkig ben je er op tijd bij. Gaat een garage het doen?

Alessio, gefeliciteerd man. Ontzettend gaaf, ik zou het zoo graag willen maar kan het echt never betalen haha. Ben benieuwd naar de foto's van je RS Red Bull!  :9~

Voor mijn K7M tank ik Total Excellium. Rond de 1.46 hier in Balkbrug.  Y Maar ik tank maar 1x per maand ongeveer.

Alessio

Dat is ook weer waar Tedo   :D

Ik heb zelf het gevoel dat V-power zuiniger is dan de Esso Premium. En die 102 dat hebben we hier in Belgie toch niet  8)7

Thanks Yorick,Ik denk nog altijd dat iedereen dat kan betalen enkel even goed sparen en goed met het geld omgaan.
Foto's volgen nog,enkel moet ik eerst de tijd vinden om hem eens af te wassen,staat er vuil bij en zit midden in een verhuis..

mark

Weet zo niet hoeveel een liter hier kost.
Maar ik weet wel dat ik er elke week rond de 37 liter door heen race.  8)7 (ongeveer 1 op 12 gemiddeld)

Yorick


Alessio

Per week gaat er hier met de RS ook 40liter door op 425 a 475km ongeveer.
Niet extreem doorgetrokken dan wel  :D en altijd rustig warm laten worden natuurlijk  !-!

Ik ga denk ik toch de opkrik sensoren nemen extra bij het alarm dat wordt geinstalleerd als ik Yorick zijn bericht zie  8)7

Christian de Vriend

De tering,neem een 16V Mark,zit op het zelfde verbruik  :)  ;)

Op de terugweg van de RTC meeting met een bmw aan het sporten geweest,die dacht me te kunnen
kwijt rijden..... die is nu een illuzie armer... ik vermoed dat die dacht dat ik een 1.6e had  :D
meteen mn record verbroken,tijdens het rijden zag ik de 230 voorbij komen,en had nog over ....
na het zien van de snelheid minderde we beide vaart,waarna ik toch een  !-! thumbs up kreeg  :)

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Yorick

Haha, je wilt RS rijden of niet Alessio. Daar horen ook dat soort maatregelen bij  :q

Vet hoor Christian, waarom stond er nou geen 16v te koop toen ik op zoek was na m'n gele.. :neen:

mark

#149
uhm.... ik heb een 16v.  :P

Ben benieuwd wat het verbruik gaat worden, als ik straks de juiste bandenmaat er onder heb.  :) 195/50R16

En ik heb eigenlijk met de bbs velgen er onder ook wel een alarm nodig.
Scheeld dat ik hier een rustige nette buurt woon, is meer voor als ik is een keer ergens naar het westen ga en de auto daar moet parkeren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev