Advertenties


Startonderbreker en koudweer

Gestart door Raymond, 21 januari 2016, 16:50:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Raymond

ik heb een 1999 megane coupe van 1999
En nu wil hij niet starten de ANWB is er bij geweest en die zeggen dat het de startonderbreker is en dat die een probleem is bij deze auto is als het koudweer is. ik kan 2 dingen doen of wachten dat het weer warmer wordt of met de auto langs de garage.

weet iemand van dit probleem af en wat kan ik doen om toch de auto te starten

Yorick

Meet je accu is na, is die nog goed?

Hoe brandt het rode lampje in je instrumentenpaneel als je de auto start?

En doet ie helemaal niks of wat gebeurt er? Leg is uit?

Wat de ANWB zegt doet me niet zoveel meer..

Raymond


de accu is 1 jaar oud.
rode lampje in je instrumentenpaneel gaat snel knipperen en wil gewoon niet starten. startmotor gaat wel rond maar het net dat er geen brandstof toevoer is.

De anwb zeg dat de modul van de startonderbreker de chip van de sleutels of fm signaal lees en dat het nu bij dit weer in de war raak en hier door de startonderbreker niet vrij geeft.

ik net gebeld met de garage over een noodcode maar bij dit type auto is geen noodcode van toepassing omdat het systeem werkt op een fm signaal.

Yorick

Je hebt wel een noodcode hoor. Miss dat je sleutel kapot is? Kun je je auto wel ontgrendelen met het knopje op je sleutel?
Want de startonderbreker zit er wel op.

Raymond

Raar dat de garage zegt dat er geen noodcode op zit.
kan de auto open maken met de sleutel.

Yorick

Moet je de dealer even bellen morgen en de noodcode daar opvragen.

mark29

Mogelijk configuratie baktype omgesprongen. is vaker met koud weer. google eens hierop.
je dealer kan je hier mee helpen. een universeel niet ivm uitleesapparatuur.

matthew

Wat mark zegd.

Als je dit dan definitief wilt oplossen moet de uch vervangen worden.

Wil je snel rijden is type bak omzitten in uch voldoende door dealer.
Echter is de kans groot dat het probleem zich weer voor zal doen.


renaultje66

ook mijn Renault Scenic Megan start niet meer 1 keer sleutel laten uitlezen hij deed het weer.
januari APK gekeurd en nu weer geen reactie van de motor. deur reageerd wel ook de radio en ramen.
wie o wie kan me helpen..... :?

mark29

heb je de reacties hierboven gelezen? of al even rond gekeken?

mr.Chip

#11
Citaat van: renaultje66 op 18 februari 2016, 10:05:43
ook mijn Renault Scenic Megan start niet meer 1 keer sleutel laten uitlezen hij deed het weer.
januari APK gekeurd en nu weer geen reactie van de motor. deur reageerd wel ook de radio en ramen.
wie o wie kan me helpen..... :?
startblokkeringssysteem bestaat uit meerdere onderdelen : Sleutel+leesring+UCH+ECU als jou huidige sleutel en de rest van de componenten in orde zijn dan zou ik de sleutel laten inleren ( bij dealer of zelf doen met CLIP )  ik weet niet hoe oud jou megane is maar
meestal is de beste oplossing startblokkering permanent laten verwijderen, dan heb je er nooit meer last van..
mensen bestellen heel snel nieuwe sleutel bij de dealer maar dit is niet de beste oplossing, je moet er rekening mee houden dat niet alleen sleutel maar ook de rest van componenten ook te oud zijn,
Problemen met startonderbreker ? Stuurkolom ? stuurslot ? ECU motormanagement, Body Computer UCH ? comfort module ?  stuur maar een PM of email naar :
mister-chip@hotmail.com

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev