Advertenties


start op 2 cilinders.

Gestart door robin.stolwijk1988, 16 januari 2016, 12:21:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

robin.stolwijk1988

sinds ik de polariteit van mijn startkabels omgedraaid op de accu heb gezet wil de auto niet meer staten.   8)7
na alle zekeringen te hebben gemeten en de kapotte te hebben vervangene loopt hij op 2 of 3 cilinders. op de bobine trek ik kabel 4 en kabel 1 los zonder afslaan.

het lampje van de start onderbreker was in 1e instantie uit, wat ik ontdekt heb is dat als ik de knop van de sleutel indruk voor 8 seconden...begint het lampje wel te knipperen.. stop ik de sleutel in het contact en draai ik naar stand 2 gaan alle lampjes aan en vallen ze 1 voor 1 af incl de startonderbreker led.
start ik dan (of poging tot) en verwijder ik de sleutel vervolgens weer uit het contact wil het ledje niet meer knipperen tot ik het 8 seconde trucje weer doe.

bij de Renault uit laten lezen en daar kwam naar boven de bobine een storing had.
om te beginnen heb ik dus een nieuwe bobine gekocht maar dat hiep niets. bij de oude bobine willen er 2 cilinder en bij de nieuwe geen 1.

na wat knoeien wil die nieuwe bobine wel zijn medewerking verlenen maar wederom maar op 2 pitten.

wat me tot slot nog opvalt is dat de computer een tikkend geluid maakt wat ik volgensmij normaal gesproken niet voorkomt.

wie weet wat er hier gande is?

megane 2.0 16V IDE  !-!
BJ. 2000



mark

Vrees dat je dan toch wat electronica heb gesloopt.  :shocked: kan een duur geintje worden.

robin.stolwijk1988

ja tot zo was ik ook, ik heb net een oude bougie gepakt en met een draadje naar pen 4 en daarna pen 1 gemaakt op de bobine maar geen vonk.
de 2 en 3 doen het wel. blijkbaar zit er iets in de aansturing van de bobine. er gaan 3 draadjes naar toe, de stekker heeft wel 4 pennen wat opzich best gek is.

lampje startonderbreker knippert wel fijn verder en stopt als ik de (halve)motor start.


robin.stolwijk1988

500 meter weer heel even op 4 pitte gedraaid daarna weer huile. hoe kan dit? ik volg het iig ff niet meer...

robin.stolwijk1988

Ik bestel 2 bdp sensoren ik heb het vermoeden dat hier het probleem zit. Iemand aanbevelingen wat die sensoren betreft?  !-!

mark

als de bdp sensor kapot is, dan heb je helemaal geen vonken meer.
Dus daar ligt het niet aan.

Die ene pen op de stekker is een voeding van de bobine, deze is intern in de bobine blok door verbonden met de andere voedings kabel.
Die andere 2 pennen zijn voor de aansturing, deze worden als het goed is via de ecu naar de massa geschakeld.

Deze bobine blokken ontsteken 2 bougies te gelijk, dus 2 om 2. dus (1 en 4) en (2 en 3)

Of de bobine is kapot, of de ecu is stuk en stuurt maar de helft aan. Of als je mazzel hebt een draadbreuk in de kabel van de aansturing.

mark29

Klopt de onstekingsvolgorde wel? Ik ben bang dat je de kabels op de verkeerde plek hebt zitten.
Doe ze eens wisselen.

robin.stolwijk1988

Ja idd zitten 2 odp sensoren op het blok denk dat er 1 stuk is die van1/4. En die van en 2/3 werkt nog wel.

D8 dat de bobine niet door de ecu geschakeld is maar juist 2 om 2 door op het moment de dode punt sensor het signaal geeft.

Dat laatste heb ik zelf bedacht geen idiee of het ergens op slaat maar ik ga ze allebei vervangen en kijk uit naar het resultaat.

Bedankt voor het mee denken

robin.stolwijk1988

Citaat van: mark29 op 17 januari 2016, 20:23:03
Klopt de onstekingsvolgorde wel? Ik ben bang dat je de kabels op de verkeerde plek hebt zitten.
Doe ze
De nummering staat bij mij gelukkig op de kabels en de bobine en ik heb dit al vaak geprobeerd  o-)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev