Advertenties


kachelventilator

Gestart door ronny willems, 13 januari 2016, 17:27:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ronny willems

hallo,


Mijn megane 2006 diesel grand tour zijn kachelventilator doet het niet meer
Volgens garage 1000 of meer euro aan kosten.

Wie kan mij helpen, wat, waar en hoe kan ik dat zelf doen.
Lijkt me sterk dat heel dashbord eruit moet.

ronny


mark

Ik heb het een paar keer bij een scenic 2 gedaan.
Daar moet ook het hele dashboard er uit.

Een scenic kan ik in 4 uurtjes klaar krijgen. Als alles mee zit.

Dus het zal met een megane wel ongeveer het zelfde zijn.  ;)

ronny willems

Hier ben ik dus niks wijzer mee.

Bobo1.6

Wat verwacht je dan voor antwoord? Want je krijgt een duidelijk antwoord van Mark over een gelijkwaardige auto, en dat de garage je niet zomaar een oor aan naait.

Yorick

Feit is dus wel dat het dashboard er helemaal uit moet als ik Mark goed begrijp. Wat er daarna nog moet gebeuren, weet ik ook niet. Maar de garage zal daar dus wel wat uren mee zoet zijn. Wat de onderdelen kosten, weet ik niet.

Wat kun je allemaal zelf? Kun je iets met dit topic?

A110

Het ligt eraan aan welke kant hij zit. Ik vermoed dat ie aan de linkerkant net boven bij de pedalen zit.
Het is wat werk maar ik heb het voor elkaar gekregen om het dashbord te laten zitten. Gaspedaal verwijderen en een gedeelte van stuurkolom geloof ik en toen kon de motor er met gepriegel eruit gehaald worden.

Ik vind €1000,- wel aan de hoge kant. Ik zou zelf meer rond de €500,- zeggen misschien €600,- maar hoger niet.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Yorick

Qua kosten leek het mij ook teveel.

wstoof

Heb hetzelfde probleem gehad 3 Maanden geleden.
idd , het dashboard moet er voor uit,
was ruim 900,- euro kwijt,

JWL

#8
Dashboard hoeft er niet uit.
Heb de ventilator er al een keer uitgehaald omdat hier een stuk isolatie in zat.
Heb voor het gemak alleen ff de bestuurdersstoel eruit gehaald, 4 boutjes en een stekkertje onder de stoel los, stoel naast de auto gezet.
gaspedaal los halen sleutel 10, dan kan je in je auto gaan liggen (niet comfortabel) je voelt naar boven vlakbij het raam. Daar voel je de ventilator zitten, stekkertje losmaken, aan de bovenkant zit 1 torx schroefje deze draai je los. Dan draai je de ventilator want het is een bajonetsluiting, en haalt hem heel voorzichtig naar beneden. Het is krap en een beetje priegelig, maar goed te doen. Misschien ben je een uurtje kwijt, maar zo verdien je toch heel gemakkelijk 1000euro!!!!! Schandalige prijs ook!! Succes.

Ps weet niet of je er 1 met climate control hebt, zo ja dan is dit het juiste verhaal.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev