Advertenties


brandje in de motorruimte

Gestart door johan-brigitte, 10 januari 2016, 20:38:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

johan-brigitte

 vandaag pech met de megane cc gehad.

onderweg roken we een brandgeurtje.
daarna de auto even aan kant gezet op een parkeerplaatje gezet om even een rondje om de auto te lopen.
ik zag wat rook onder de motorkap vandaan komen.
motorkap opengedaan en daar zag ik rechtsachter onderin wat vlammen :?
gelijk maar de brandweer gebeld en die heeft het geblust met schuim.
de brandweer verwacht dat er sluiting was geweest...

advies van de politie was dat ik de verzekering moest bellen om de auto te laten bergen.
na de verzekering aan de lijn te hebben, zeggen ze dat ze niet in actie komen omdat dit onder pech valt en niet voor verzekerd was voor pech bij hun.(wa+ verzekerd bij allsecur)
daarna heb ik dan de anwb gebeld.
die komt met antwoord dat brand niet onder pech valt en niet in actie komen en dat het toch echt via de verzekering geregeld moet worden omdat er brand is geweest en de brandweer is geweest om te blussen.

dus weer gebeld naar de verzekering.
eigenlijk weer het zelfde verhaal alleen hebben ze nu de auto wel weg laten halen.
alleen gaan ze maandag kijken wie de kosten voor rekening krijgt. dus als ik alles vergoed krijg of zelf voor de kosten opdraai.

toen de berging auto was gearriveerd vond de berger het raar dat de brandweer niet de accu had losgekoppeld.
verder deed de binnenverlichting het gewoon.
dus de berger had een vermoeden dat er geen sluiting was geweest omdat alle zekeringen nog in takt waren en de verlichting het nog deed.

hij ging even onder de motorkap kijken waar het brandje is geweest en zijn conclusie tot zo ver was dat er waarschijnlijk bekleding van de motorruimte tegen de uitlaat/katalysator was gekomen en daar de brand was ontstaan.

daarna startte hij de auto en dat werkte gewoon.

dus hoop op een beetje geluk en afwachten wat de verzekering doet..

hier 2tal foto's









Tedo

Nou, da's niet best. Dat kastje naar de muur verhaal herken ik wel. Een van de redenen dat ik auto's (te) lang allrisk verzeker. Dan doen ze minder moeilijk.
Sterkte in ieder geval!

mark29

Allsecur ook rare ervaringen mee.
Is naast je absblok als ik het goed zie.
Die bekleding hangt er raar bij ja.
Je hebt geluk gehad.

mark

Als het goed is ben je altijd verzekerd voor het afslepen.

johan-brigitte

***********update**************

vandaag weer contact gehad met de verzekering.
de auto is inderdaad verzekerd voor brandschade, als het maar niet is ontstaan door een mechanische mankement oid
auto wordt naar een care autoschade lelystad gebracht waar een expert komt om na de auto te kijken en zijn oordeel er over te geven.

ben benieuwd hoeveel tijd er overheen gaat dat zoiets is klaar is en wat de uitslag is..

johan

jarno27

Hoop dat jullie snel weer rond kunnen rijden over de dreef  !-!
Zal jullie wel vaker gespot hebben in lelystad ook

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev