Advertenties


Hulp Bij aanschaf

Gestart door lucky7, 10 januari 2016, 14:47:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lucky7

Hallo iedereen,

Ik kan een megane II met 170.000 km aanschaffen van familie :)
Na altijd Honda te hebben gereden (wat een makkie is te repareren) durf ik me vingers niet te branden aan de megane
Mijn grote vraag is er moeten een aantal dingen worden aangepast en is het het dan nog waard?

Er is geen duidelijkheid wanneer de laatste beurt/ dist. riem is gedaan.
Ik las dat, dat ongeveer 600 euro is. Klopt dit nog?
Het airbag lampje brand (vaker voorkomend las ik al) Is dit goed te vervangen voor een normale prijs?
cruise control werkt niet meer? mijn vermoede zegt dat dit met het gene hierboven te maken heeft na veel lezen.
Is het dan ook zo als het lampje weer normaal werkt dat de cruise control direct meedoet weer?
Bij koud starten wilt hij nog wel eens afslaan?
Instaplijsten bestuurderskant zijne eraf, matjes zijn kapot. Is dit makkelijk bij de dealer te bestellen of ebay?
Dit zijn 4 dingen waardoor ik twijfel hem te halen, MAAR hij is altijd van een oud vrouwtje geweest :9~

Verder rs bumpers in het zwart, mooi verlagingssetje & audio kwanta kosta?

Ik hoor graag van julllie

Tedo

Ik zou niet weten of een Honda makkelijker is qua reparaties. Wel zit bij een Megane alles verborgen achter/onder afdekkappen. Maar dat zal bij modernere Honda's niet anders zijn.

Dat de cruise control niet werkt ligt waarschijnlijk aan een defecte sleepring achter het stuur.
Kan je checken door aan het stuur te draaien en als je dan een schrapend/schurend geluid hoort is deze overleden. Voor rond de 100 euro heb je een nieuwe.

Wat de distributieriem betreft klopt het bedrag wel ongeveer. Ik zou ook meteen de waterpomp en de nokkenasversteller (vooral bij de 1.6 een zwak punt) meepakken als alles toch eraf ligt.

De instaplijsten en matten zijn wel te vinden op eBay. De eerstgenoemde ook wel op de sloop.

Welk motorblok ligt erin eigenlijk?

lucky7

Citaat van: Tedo op 10 januari 2016, 15:06:16
Ik zou niet weten of een Honda makkelijker is qua reparaties. Wel zit bij een Megane alles verborgen achter/onder afdekkappen. Maar dat zal bij modernere Honda's niet anders zijn.

Dat de cruise control niet werkt ligt waarschijnlijk aan een defecte sleepring achter het stuur.
Kan je checken door aan het stuur te draaien en als je dan een schrapend/schurend geluid hoort is deze overleden. Voor rond de 100 euro heb je een nieuwe.

De instaplijsten en matten zijn wel te vinden op eBay. De eerstgenoemde ook wel op de sloop.

Welk motorblok ligt erin eigenlijk?

Het is een 1.6 16v uitvoering weet ik even niet hij heeft alles behalve keyless.
Ik ben meteen even naar de auto gewandeld, hij schraapt inderdaad bij het stuur, Is hiermee dan ook het airbag lampje weg?

Ik denk dus dat ik voor €1000,- wel klaar moet zijn bij de dealer en weer 5 jaar plezier kan hebben?
Bedankt voor je reactie!

Tedo

Dan is je airbaglampje ook weer uit (want airbag in het stuur werkt ook niet bij defecte sleepring!).
Ik zou 'm een beurt laten geven met bovengenoemde reparaties. Dan kan je met een beetje mazzel weer vijf jaar plezier hebben (uiteraard wel met regulier onderhoud tussentijds).

mark29

Wat voor honda had je? Ik heb jaaaren honda gereden en vanalles aan gedaan ook. Mijn vriendin rijd nog wel steeds een honda.
Honda is inderdaad net duplo, alles is uit te wisselen, heel makkelijk sleutelen, vermogen opkrikken stelt ook weinig voor en heel veel voor te krijgen.
Megane 2 is wel totaal iets anders, ik zou persoonlijk nooit een megane 2 kopen, maar dat zullen de verliefde liefhebbers hier weer tegenspreken.
Maar daar is het een megane forum voor natuurlijk.

Die megane slaat af? Begin maar met gasklep reinigen, die moet los voor de distributie, pak gelijk de nokkenasversteller mee.
Maar door een slechte versteller kan hij namelijk ook uitvallen.
Airbaglampje is vaak de stekker onder de stoel, storing wissen, komt ie vaak terug, dan stekker doorsolderen.
Cruisecontrole kan zijn door een inspuitstoring, dan werkt die ook niet, maar kan ook zijn dat de schakelaars kapot zijn, die gaan ook vaker kapot.
Mattensetje rond de 30 euro, vind ik altijd wel de moeite waard als ik een andere auto koop, lekker hele onbeschadigde matten, fris en schoon, geen oud vuil en niet stinkend.

Maar goed ik ben niet kapot van de bouwkwaliteit van die autos, raammechanismes, upc, uch problemen,alles rammelt snel, plastic in het interieur wat gaat gapen en rammelen, veerpootlagers die herrie maken, het word snel duur zo enz enz. Maar goed liefde maakt blind, geld voor veel mensen.

lucky7

Naja, Ik kan deze overnemen voor €1000,- van mijn tante (kan geen auto meer rijden).

Ik heb hiervoor een EK civic gehad: begon met 75pk eindigde met 140pk en een korte versnellingsbak.

Voor de Megane geen grote plannen maar ik vind dat je wel alle probleempjes moet verhelpen.
Maarja voor die prijs krijg ik een auto die niet in de kreukels heeft gelegen dus dat valt erg mee.
En ik moet zeggen me vader had een megane II estate daar was inderdaad wel vaak iets miss mee.
Ik ga met jullie tips even kijken hoe ik het, het beste kan aanpakken! bedankt!

mark29

Ok, 1000 is niet veel, dan kan je nog wat versleutelen.
Toevallig ook op hcnonline gezeten?
Wat had je gedaan aan de civic? Mijne was van 90 naar 138,9 pk was een 1.4 toen een 1.5 omgebouwd naar volwaardig vtec, ook met korte bak, skunk inlaat, fidanza vliegwiel, obd1 gechipt door leo, enz enz hele lijst.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev