Advertenties


Renault Megane 2.0 IDE wil niet hoger lopen dan 2000 toeren

Gestart door jeffreyland, 9 januari 2016, 23:08:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeffreyland

Goedendag mensen,

Ik denk dat ik gelijk een grote fout heb gemaakt. Me eerste Renaultje gekocht hiervoor altijd een VAG gehad (En nog 2 in bezit) en volgens mij gelijk verkeerde renault gekocht namelijk een Renault Megane Coupe 2.0 IDE bouwjaar 2000  8)7

Niet al te min hij reed heerlijk tot laatst.

Ik ging een stukje rijden en elke keer bij wegrijden ging hij stotteren tot ik 1 keer goed gas gaf.
Nu de volgende dag wou ik mijn vriendin ophalen en nog geen 100m verder ging de auto raar doen hoorde eerst een bonk en de auto ging stotteren en wou niet meer boven de 2500 toeren komen. Nu had ik hem aan de kant gezet en ging me andere auto ophalen wegens haast. Toen ik in de avond terug kwam wou de auto niet geheel goed meer starten alleen met vol gas. Hij leek op 3 pitten te lopen. Elke keer als ik gas los liet viel hij naar 500 toeren en paar seconde later valt hij uit. Ook als ik volg gas geef wil hij niet hoger als 2000 toeren komen (Met moeite). Ook lijken er wat klapjes uit me luchtfilter te komen.

Ook ruik ik bij het starten wel een benzinegeur.

Wel is de uitlaat losgeschoten.

Wat heb ik al gecheckt:
Bobine geeft nog goede vonken (Bougie kabels nog niet getest)
Compressie die is bij alle cillinders goed.
Luchtmassa meter. ( Geeft ie geen ene verschil op)
Koppakking deze is ook nog goed.

Wat zou dit probleem kunnen zijn?
Want de dagen daarvoor reed hij helemaal perfect (Enigste was dat ie af en toe in toeren bleef hangen maar als ik mijn gaspedaal aanraakte ging hij weer netjes naar 800 toeren dus dat zal wel een stroeve kabel zijn)

Enigste wat ik weet dat veranderd is is de uitlaat dat is nu een open pijp met civic einddemper.

Alvast heel erg bedankt

Groetjes Jeffrey

mark

#1
Dan zul je de auto toch ff moeten uitlezen.
Kan van alles zijn, met een ide weet je het nooit.  ;)

Christian de Vriend

#2
nokkenas sensor? of slechte connector.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

jeffreyland

#3
Uitlezen moet ik inderdaad doen maar degene die dat zou doen werkt niet in het weekend helaas

Die nokkenassensor hoe kan ik die controleren?

Thanks voor de reply's

Tedo

Ik heb dit topic even bij het juiste type Megane gezet, nl. de I phase 2.

Christian de Vriend

als je geen uitlees apparatuur hebt,is dat niet te controleren of het
de sensor zelf is,of je moet hem preventief vervangen,je kan tijdens draaien aan
de connector jutteren,dan weet je of het de connector is.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

jeffreyland

Vandaag toch maar de hele onstekingssysteem los gehaald
Bobine doe het nog goed
Alleen bougies van de linker en rechter cilinder doen niks
Ik ga zo kijken of de bougies nog vonken van die cilinders
Wel zijn de bougies van die cilinders nat dus lijkt mij dat de injectoren het doen? (Neem ik aan)

Ook zit er bij de linker cilinder (als je ervoor staat) een beetje olie/drap waar kan dit op duiden?

Koppakking is goed en lektest ook

JasperBreda

Loop ie al een beetje beter?
Die olie ligt er bij mij ook, ik denk omdat de vuldop voor de olie daar vlakbij zit, je knoeit snel een beetje.

Verder kunnen slechte bougiekabels al heel veel invloed hebben.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev