Advertenties


Portierraampje linksachter

Gestart door zapp, 3 januari 2016, 21:23:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

zapp

Weer wat nieuws: Als ik mijn portierraampje linksachter open doe, dan gaat-ie allen maar open. Als ik hem dan weer dicht wil doen, dan gaat-ie verder open. Hij gaat niet meer dicht. Raar.  8)7
Inmiddels heb ik ontdekt dat hij wel weer dicht gaat door 2x te drukken op het keycard-knopje (de bekende truc). Dan gaan alle ramen dicht, dus ook linksachter.

Weet iemand een manier om dat weer in orde te krijgen (reset ofzo) zonder die hele deur te demonteren  :0

zapp


Paul!

Ik heb geen idee, maar ik zou ff langs de dealer rijden of hen bellen.
Vragen kost niks toch?  ;)
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

mark29

Die willen dan wel de boel open gooien voor een diagnose, met gokken bereik je niks.
Misschien geoxideerde stekker of kabelboom, kan rare storingen veroorzaken.

zapp

Dank voor jullie reacties. Ik dacht dat dit een 'standaard euvel' was waar wel een 'standaard oplossing' voor was.
Nee dus. Jammer maar helaas  :neen:
Ik ga eerst de connector in de deuropening bekijken en wat contactspray spuiten. Daarna zien we wel verder.

Felix

De kans bestaat dat je zogenaamde comfort module kapot is. Komt helaas erg veel voor mijn de Megane II. Het raammechanisme vervangen is in dat geval nogal overdreven.

Tedo

Dit is 100% zeker het geval. Naar de dealer gaan heeft geen zin; die smeren je een geheel nieuw raammechanisme aan incl. motor en temic module à een paar honderd euro.

mark29

Ja hallo, ik moet ook gewoon werk hebben morgen.  !-!


Tedo

Als Renault losse temic modules zou leveren mogen ze die van harte monteren van mij. Dan zou jij werk hebben, Mark. Maar dat kunnen/willen ze niet.

zapp

Het toeval wil dat ik vorige maand het raammachanisme RechtsVoor compleet heb vernieuwd (de kabels waren van de wielen afgelopen en geknikt). Maar die comfortmodule was nog goed en (jawel) die heb ik bewaard! :grin:
Hamvraag is nu of ik die RechtsVoor-comfortmodule LinksAchter kan gebruiken  :?

Tedo

Ja, dat kan als je de raammotor ompoolt. D.w.z. behuizing los schroeven en 180 graden gedraaid weer vastschroeven. Maar ik zou eerst eens proberen of het misschien toch direct werkt (maar grote kans dat je raam omhoog gaat i.p.v. omlaag en v.v.).
Direct uitwisselbaar zijn alleen voor en achter aan dezelfde kant van de auto.

zapp

Dat zijn de betere tips  !-!

Bedankt Tedo, Mark29, Yorick, Felix en Paul!  _o_

Ik ga ermee aan de slag.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev