Advertenties


Auto wil niet open + startonderbreker blijft erop

Gestart door Yorick, 21 december 2015, 17:45:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yorick

Ik zet mn auto net weg, op slot met de knop van de sleutel, loop 5 min wat te doen en kom terug, druk op de knop: Niks. Krijg m gewoon niet meer open. Het lampje van de sleutel doet t wel als ik druk op de knop.

Wat nu?  :x

Dredan

Heb ik ook een keer gehad.
Was de lampen vergeten uit te doen, accu leeg..
Megane coupe 1.6e // Megane coupe 2.0 16v

Yorick

Accu is maximaal twee jaar oud. Dat zal het niet zijn denk ik

jarno27

Ja herkenbaar op de handrem gezet  toevallig ?
Ik had het in de file op de snelweg koste me een achterruitje  o-)

Rogier

Zitten je accu polen er wel goed op? Had ik afgelopen zomer namelijk. De - zat er niet goed op.

Yorick

Zal ernaar kijken, handrem erop idd. Maar wat kan dat kwaad?

Verder dank. Weet iemand hoe ik via de kofferbak mn leuningen naar voren kan doen? Die is wel open namelijk.

Rogier


jarno27

#7
Heb ooit ergens x gelezen dat het een soort diefstal beveiliging was
Als je je auto op handrem zet
Had precies hetzelfde toen ik in file stond en ffn me lunchtrommel uit de kofferbak wou hebben.
Met geen mogelijkheid open te krijgen behalve de kofferbak.

Maar in jou geval kan anwb je deur iets spreiden met soort luchtkussen en je deur open wippen aan de binnenkant.
Via de binnenkant is alles wel open te krijgen

Yorick

Ben er wel weer ingekomen.
De startonderbreker wil er niet af. Hij staat nu maar bij de garage. Wordt vervolgd.

jarno27

Heb je de chip niet bij je binnenverlichting zitten ?
Ffn schoonmaken zou kunnen helpen

Yorick

Het zit niet in mn sleutel zei de monteur. Ze zijn t verder aan t bekijken. Afwachten...

God man, ook zo ineens he. Lekker dan.  l-

jarno27

Nee de ontvanger chip in de auto die het signaal ontvangt van je sleutel bedoel ik die van mij was vies en smerig  na schoonmaken deed die het weer de centrale vergrendeling
En startonderbreker

Yorick

Ik heb contact gehad met de garage. Ze hebben alles uit moeten sluiten en door de diagnose kost het alleen al rond de 300 euro.. Verder wel een betrouwbaar en goed bedrijf, daar ligt het absoluut niet aan. Ken ze al jaren.

De sleutels zijn toch kapot. Ze hebben de noodcode opgevraagd bij de dealer, deze was toch anders dan die de ANWB monteur kreeg. Alles was verder nog goed, massa, voeding, enzovoort. Ze hebben toen via de noodcode de auto wel aan de praat gekregen.

Er moet dus alsnog een nieuwe sleutel komen + inleren. Kosten worden in totaal zo'n 450 euro gok ik...
Ik zit er al zover in, dat ik het maar ga doen denk ik. Of hebben jullie andere ideeën? Elke dag starten met de noodcode wordt niet wat.

jarno27

Jeetje balen zeg...
Hoop dat toch nog beetje meevalt voor je

Yorick

Nouja, qua kosten denk ik niet. Maar misschien heeft iemand nog een briljant idee of wat dan ook.  8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev