Advertenties


Megane 2006 1.5 TDCI raam en geur probleem

Gestart door yoast1978, 17 december 2015, 10:58:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

yoast1978

Hallo,

Ik heb een renault megane 1.5 TDCI uit 2006.

Pas geleden is mijn accu vervangen, ik weet niet of dit er mee te maken heeft. Ook is mijn linker raam motor vervangen.

Nu heb ik als ik de auto van het slot haal (remote) een brandlucht, maar ik zie niet waar het vandaan komt. Gisteren kwam ik tot de ontdekking, dat mijn ramen niet meer werkte (alle 4 ook niet bij de bediening op via de andere knoppen). Vanmorgen bleek mijn radio gereset.

Ik weet dus niet wat er aan de hand is, hij rijdt gewoon.

De geur komt van een smeulende kabel af.... ik weet alleen niet waar (volgens een collega die ik ff mee heb laten kijken)

Wie o wie heeft er een idee?

Zekeringen gecheckt die zijn nog heel..... ?

Nosmo

Misschien even goed de kabels bekijken vanaf de accu, juist omdat je die ook vervangen hebt.
Vaak slijten deze kabels lang de behuizing om je accu heen wat af en toe een sluiting kan geven.
Dat zou ook de oorzaak kunnen zijn van het resetten.
Dat je ramen niet meer werken lijkt er ook op dat er geen stroom naartoe gaat, nu ben ik geen expert maar
volgens mij moet dit wel. Als je de auto op slot doet door dubbel te klikken op de key moeten normaal toch ook je ramen automatisch omhoog gaan.
Ben benieuwd naar reactie's van andere users.
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

mark29

Ja de kabels van de accu slijten wel eens bij de accubak.
Maar ik denk dat er iets in de kabelboom in je duur fout gaat, geoxideerd ofzo?
Deze heb ik vaker uitgebrand gezien, is gevaarlijk hoor.
Vaak mensen die alleen raammechanisme vervangen, maar geen oog hebben voor de stekker, die zit vaak vol oxidatie, wat brandlucht kan veroorzaken als die sluiting gaat maken.

yoast1978

Gisteren de ANWB langs laten komen (ben niet voor niets lid  ;) ) Deze heeft de accu bekeken, die was goed, ook de bedrading. Verder vond hij het vreemd dat de radio ook mee "gereset was"

Mijn idee is dan ook dat het in de deur zit. Vanmorgen expres de de deur geopend zonder gebruik te maken van de remote (dus de sleutel voor het eerst gebruikt).

ook toen een smeulende geur..... Vreemd toch.. heb er overigens niet opgelet of ook gelijk de stroom op het deur mechanisme gezet werd (stom) vanavond weer ff kijken.

Ik houd jullie op de hoogte tips zijn welkom

Nosmo

Heb je het probleem al opgelost??

Ben ik wel benieuwd naar.
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev