Advertenties


megane 2 elec problemen

Gestart door xuxa5480, 15 december 2015, 15:11:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xuxa5480

Sinds 1 week eigenaar van een megane 2 sedan uit 2009.
Omdat mn ruitenwissers er mee opgehouden waren alle zekeringen (ook onder de motorkap) gecontroleerd en alle waren goed,,,nu gaan mn ramen niet meer open en dicht...werken wel maar elke keer slechts 5 cm...afsluiten van de auto werkt niet meer goed...normaal kon ik de ramen sluiten met de kaart ..nu niet meer.. bij 2 keer drukken gaat de auto weer open..en het ruitenwisser verhaal is nog niet verholpen...de ruiten sproeier werkt wel...de wisser niet...ik kan op geen enkele plek vinden welke zekering waarvoor dient...( misschien idee voor topic ? ).. het is een beetje frustrerend dat ik mn vers gekochte auto niet kan gebruiken omdat mn wissers niet werken..er staat ook geen water bij de ruitenwisser motors.
O ja ..ik woon in Brazilie en de dichts bijzijnde renault dealer is ong 100 km.. :cry:
Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.. BVD  Dick !-!

mark

Raamschakelaa ff ongev. 10 seconden omhoog houden dan is het probleem van de ramen opgelost.  ;) (opnieuw inleren)
Dit voor elk raam doen.

Heb je wel stroom op de zekering en stekker van de ruitenwisser motor?

xuxa5480

Dank voor de tip ..probleem inderdaad opgelost ( ramen )..ik zou graag willen weten welke zekering voor de ruiten wisser is. op de stekker meet ik nergens stroom.

mark

Als het goed is zitten de zekeringen voor de ruitenwissers in het kastje bij de accu verstopt.
En zit op de onderkant van het deksel van dit kastje een sticker met alle posities van alle zekeringen en relai's.
Een kapotte relai zou ook nog kunnen.  ;)

Helaas sleutel ik nog niet zo vaak aan de megane 2, dus ik ken deze auto's niet zo heel goed dat ik alles met 100% zekerheid durf te zeggen.
(doe meestal alleen beurtjes, remmetjes, kogeltjes enz.)

xuxa5480

iemand die weet welke zekeringen en welk relai ????

xuxa5480

er zit geen sticker op het deksel..

Tedo

Welkom mede sedan II rijder.

Er zijn twee zekeringen voor de wissermotoren: een linksonder het stuur ( degene die je al hebt gecontroleerd denk ik) en een bij de UPC (computer in de motorruimte aan de rechterkant van de accu) onder een deksel. Deze heeft nummer 9.

xuxa5480

Nr9 een zekering van 25 is goed,,maar voor de zekerheid maar een nieuwe ingestoken ,,helaas geen resultaat  ,,weet iemand welke zekering onder het stuur voor de wissers is:: en welk relai,,,,er zit er 1 bij de comp en 1 onder het stuur;;

Rogier

Is de ruitenwisser motor zelf niet defect?

xuxa5480

denk het niet want geen stroom op de stekker van de wisser motor

mark29

Ik ben bang dat jouw uch of upc overleden is.
Hang er eens een clip aan.

xuxa5480

uch of upc stuurt deze alleen de ruitenwisser aan??   want voor de rest werkt alles normaal...ruitensproeier werkt ook normaal;;;nogmaals ik ben een leek en als ik clip hoor dan denk ik aan paperclip..maar dat zal je wel niet bedoelen 8)7 en ik woon wat betreft autos in een wereld waar nog gewerkt wordt met hamer en rol ijzerdraad;

mark

De clip is de renault uitleeskast.
Ik ga er vanuit dat er bij jou in de buurt niemand anders dan de dealer zo'n kast heeft.

xuxa5480

is er echt helemaal niemand die weet welke zekeringen en welk relay voor de wisser is??ik wil eerst deze vervangen voor ik een reis van 100 km ga maken..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev