Advertenties


Verwarming werkt niet

Gestart door jjgroningen, 9 december 2015, 18:23:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jjgroningen

Hallo allemaal.

Ik heb een Megane 2 1.9dci uit 2003. Gisteren is mijn koppeling vervangen. Ook lekte hij olie, een kapotte pakking ergens tussen motor en versnellingsbak. Financieel geen leuke grap, maar goed....

Vanmiddag toen ik hem ophaalde merkte ik dat het best koud bleef in de auto. Het hele paneel van de climate control werkt gewoon. Alle ventilatoren en de AC ook. Het blijft alleen koud. Iemand een idee wat dit kan zijn of waar ik moet beginnen? Kan me niet voorstellen dat er een directe link is tussen kachel en koppeling, misschien komt het doordat de accu los is geweest?

zapp

Kijk even of het koelvloeistofniveau goed is. Evt. bijvullen.
Misschien moet je ontluchten.

jjgroningen

Citaat van: zapp op  9 december 2015, 18:45:33
Kijk even of het koelvloeistofniveau goed is. Evt. bijvullen.
Misschien moet je ontluchten.

Was inderdaad niet goed! Ver beneden peil. Dop zat er ook niet goed op zag ik  :neen:

Hoe werkt dat ontluchten? Kan ik dat zelf?

jjgroningen

#3
Bedankt Zapp! Bijgevuld, ritje gemaakt. Halverwege het ritje schoot de temp van de kvs omhoog en meteen weer terug en direct ging de verwarming ook omhoog. Zal een luchtbel geweest zijn denk ik?

Wel vreemd. Normaal bleef het kvs peil goed. Dop zat er scheef op, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik dat heb gedaan. Kan het zijn dat kvs leeg is gelopen bij het loshalen van de versnellingsbak? Moest er misschien een leiding los om erbij te kunnen? En dat ze vergeten zijn weer te vullen? Ik bel er morgen over op naar de garage in ieder geval...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev