Advertenties


startmotor K7M motor demonteren

Gestart door Bartjeee23, 30 november 2015, 21:34:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bartjeee23

Bij deze de vraag of er iemand ervaring heeft met het demonteren van een startmotor van een K7M blok. Ik heb het vermoeden dat de solenoide van mijn startmotor een slecht contact heeft en ik zou die graag er eens af halen om na te kijken.

Nu zit de startmotor blijkbaar dus aan de achterkant van het blok, en vraag ik me af of ik deze gewoon langs de bovenkant los kan halen of dat ik er makkelijker bij kan langs de onderkant? En moet ook het spruitstuk gedemonteerd worden of zou het ook lukken zonder het hele spruitstuk te moeten demonteren? Ik ben van plan om binnen kort de joint de culasse te vervangen dus ik vind het wat stom om nu ook al een nieuwe pakking te halen voor het inlaatspruitstuk.

Jacques

Wat is "joint de culasse"  Koppakking?

RobScénic

Startmotor is eenvoudig los te halen, deels vanaf de bovenkant, en deels langs de onderkant. Spruitstuk hoeft er niet vanaf.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

fitz

Om dat contact te controleren hoeft de startmotor er niet af. Je kunt er net van boven bij, maar van onderen is gemakkelijker.

Bartjeee23

@Jacques Jup de koppakking, omdat deze olie naar buiten lekt langs het oliekanaal (achter het uitlaatspruitstuk).
@RobScénic en fitz Okee bedankt voor de info! Ik ga er een van de volgende dagen nog eens naar kijken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev