Advertenties


Hulp gevraagd: UCH/ECU vervangen, vragen!

Gestart door Alleycat, 29 november 2015, 18:57:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Alleycat

Ik heb dit topic even hernoemd, dat dekt de lading beter.Ik heb een kortsluiting in mijn uch, dus de accu los gekoppeld.  Helaas staat het raam aan de bijrijderskant nog open en dat is niet zo fijn met dit weer.
Nu zou je verwachten dat je hem dicht kunt krijgen als je 12 volt op de kabeltjes zet ( als je ze omdraait, gaat ie weer open denk ik ), maar op de een of andere manier lukt het niet.
Heeft iemand voor mij een tip Hoe ik dit kan doen?

Deze vraag doet niet meer ter zake.

Zoals genoemd, heb ik een kortsluiting in mijn UCH. De bekende problemen; knetteren in de zekeringenkast, moeizaam starten ivm onderbreker, knipperdende lampjes etc etc.
Nu heb ik mijzelf de perfecte donorauto gevonden en wil ik dit boeltje overbouwen.
Ik ben vandaag begonnen met de oude ( te repareren )Mégane verlossen van de kapotte unit.
Ik heb met heel veel pijn en moeite de zekeringenkast weten los te krijgen ( als iemand daar een makkelijkere manier voor weet, hou ik me aanbevolen ). Ook heb ik de ECU en het sensortje voor de CV verwijderd.
Nu heb ik een vraag:
Moet het contactslot ook overgezet worden?? En zo ja,
Hoe kan ik deze het beste losmaken?
En heb ik dan alles wat ik nodig heb om de auto weer te laten rijden?
Als ik alles voor elkaar heb, kan dit topic wqel worden omgezet in mijn projecttopic en zal ik me ook netjes even voorstellen en mijn vorderingen posten. Vooralsnog heb ik vooral wat vragen en hoop ik dat mensen mij kunnen helpen deze te beantwoorden.


Felix

Raammotor losschroeven en met de hand je raam omhoog schuiven? Daarna raammotor weer vastzetten omdat hij anders weer terug zakt.

zapp

Nee dat gaat niet. Het mechanisme dat het raam bedient bestaat uit een aantal staalkabels (net remkabels van je brommertje) die bij de motor op een trommel opgewonden zitten. Het staat behoorlijk onder spanning. Het geheel wordt aangedreven door een electromotor. Ga daar niet aan zitten klooien, want als die kabels van die trommel afspringen is het een helluva job om dat weer goed te krijgen.
Ik zou toch gaan experimenteren met de accu. Misschien moet je de ComfortUnit by-passen.

Alleycat


zapp

comfortunit is een stukje elektronica dat ervoor zorgt dat je raam in één keer naar beneden (of naar boven) gaat als je het knopje één keer (kort) indrukt. Het is een zwart kastje dat op de elektromotor vast zit. Ik bedenk nu dat het best lastig zal zijn om die unit te bypassen, want dan moet je de hele handel uit elkaar halen. Bovendien hebben ze de neiging om gauw kapot te gaan, en je kunt ze niet los kopen :-(

Felix


mark

Nee, je moet gewoon de knopjes ingedrukt houden.

Bobo1.6

Ik heb aan mijn kant gewoon 1 keer indrukken en raam gaat in 1 keer open of dicht, vasthouden is zelf afstellen. Bijrijders kant is wel vasthouden.

Alleycat

Dat zit inderdaad in de Megane 1, aan de bestuurderskant. Maar het raam aan de bijrijderskant staat open...

Alleycat

Weet iemand het antwoord op de vragen in de eerste ( opnieuw geschreven )post?

RobScénic

Je hoeft het contactslot niet over te zetten. Wel moet je het printplaatje in de sleutel van je auto vervangen door het printplaatje van de donorauto.
Dan hou je de sloten dus origineel, maar het elektronische gedeelte (wat dus de auto ontgrendeld) vervang je.
Als je de ECU en de UCH vervangen hebt voor het donormateriaal, zou hij het moeten doen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mr.Chip

je hebt alles, een complete set uch+ecu+sleutels en alle info. volg maar robscenic zijn instructies,
succes
Problemen met startonderbreker ? Stuurkolom ? stuurslot ? ECU motormanagement, Body Computer UCH ? comfort module ?  stuur maar een PM of email naar :
mister-chip@hotmail.com

Alleycat

Top! Thanks!! Keep you posted...

Alleycat

Vreemd. Alles overgebouwd; werkt niet. Het "oude" onderdeel terug gebouwd in de donor; werkt wel! Dus het lag niet aan de zekeringenkast. Wat kan het zijn? Kapotte accu? Kan ik me niet voorstellen. Ergens anders kortsluiting wel, maar waar?
Dat zwarte kastje naast de accu, wat doet dat?
Of die grote zwarte bak met drie zekeringen en een relais erin, voor de linker veerpoot, wat is dat?
Ik snap niet wat er mis kan zijn. De garagehouder beweerde stellig dat de zekeringenkast een kortsluiting had, ik heb inmiddels proefondervindelijk bewezen dat dit niet het geval is.
Wie weet raad?

Alleycat

Hier even wat beeldmateriaal:


Er zit in de grijze ( want dit is het slachtoffer )ook een kabeltje niet helemaal lekker. Hier ga ik morgen naar kijken. Er is een kabeltje doorgeknipt en er is een tweede kabeltje met een klemmetje aan vast gezet. Dit tweede kabeltje is echter loos. Morgen maar eens met een kroonsteentje in de weer.
Op deze foto kun je het zien zitten; een geel draadje met een rood klemmetje en een rood kabeltje.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev