Advertenties


Stappenmotor

Gestart door erik161, 13 juli 2005, 06:57:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

erik161

Laatst heb ik de stappenmotor schoongemaakt, omdat de motor heel erg slecht stationair liep. Mijn dank aan de duidelijke uitleg en foto's. Daarna liep ie echter minimaal beter.  :-\

Gisteren heb ik m'n coupe naar de renault dealer gebracht om de motor af te stellen, daarbij was het logisch dat ie slecht liep. 3 kleppen zaten helemaal dicht. Tevens is de gascomputer opnieuw ingeleerd en het smoorhuis (???Wat is dit)  is schoongemaakt.
Nu loopt ie weer als een zonnetje  8)

Ik kreeg nog een tip hun:  Op de stappenmotor zit een pakking, deze was vrij slecht. Op de rekening zie ik 1 pakking staan, deze kost ? 9,01. Zelf werk ik als engineer bij een afdichtingsbedrijf, dus ik weet wat een afdichting mag kosten. (Max. ?0,30 -0,40). Wat een afzetters eigenlijk. Maar ja, het belangrijkste is dat m'n motor weer perfect loopt met 253.300Km op de teller.
Misschien kan dat ook opgenomen worden in de F.A.Q.

EbOoZ

Citaat van: erik161 op 13 juli 2005, 06:57:03
Wat een afzetters eigenlijk.

Welkom in de wondere wereld van Renault ??? ;D
Gelukkig loopt je auto weer goed :D

Mvdtje

Aangezien mijn cabrio een klein beetje begon te trillen als hij stationair draaide, dacht ik na alle berichten over de stappenmotor te hebben gelezen, laat ik deze eens even schoonmaken.

Ik haalde de stappenmotor er uit, deze was helemaal zwart van de roet.

Dit netjes schoongemaakt met wasbenzine en daarna het huis waar de motor inzit.

Toen weer teruggemonteerd. Ik die auto starten, loopt hij me toch hoog stationair. Echt niet te geloven.

Ik die stappenmotor weer los. Het bovenste gedeelte iets uitgetrokken, schiet de hele bovenkant eraf met veertje en al. Gewoon uit de schroefdraad.
Ik dit weer vastgedraaid en teruggezet. Liep hij in 1 keer weer veel te laag stationair. Sloeg iedere keer net niet af.
Ik weer de boel los, het staafje weer iets naar binnen geduwd. Nu loopt hij weer netjes op 750 Rpm.

Ik vraag me af of dit goed is?
gr. marcel

Tuned

uhmm als je dat ding uit elkaar gesloopt heb lijkt mij dat nie ok?
nieuwe kost je 80 euro ofzo :D

coupe-monte-carlo

zolang hij loopt, loopt hij   ;D
heb het ook eens gehad, vloog me ineens naar de 4000 toeren stationair, met een beetje gekloot gelukkig weer goed  gekregen  :)

Paul

Komt omdat je computer dan de weg kwijt is.
30 sec. de accu loskoppelen, en dan nog een keer proberen.
Als je het staafje terugzet kan dit eigenlijk geen kwaad :D
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

swops

Het kan ook zijn dat het staafje dat je losgedraaid hebt blijft hangen. Dat had ik ok en liep hij 'stationair' op 4000!! toeren. Erg lekker dus. Ef loshalen en goed vastdraaien helpt vaak wel. Bij mij was het einde bericht, vervangen dus. En dat kost geen 80 euro maar eerder 180 ex btw. Of ik word flink afgezet :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev