Advertenties

UPC Vervangen, start de auto dan nog? Wat moet er ingelezen worden en hoe snel?

Gestart door FranksterZ, 19 november 2015, 14:15:03

Vorige topic - Volgende topic

FranksterZ

Hallo allen,

Na diverse fora te hebben gelezen is mij inmiddels duidelijk geworden dan de UPC (zekeringkast onder de motorkap, naast accu) vervangen kan worden door een tweedehandse.
Deze zou niet op de startonderbreking aangesloten zitten en er zou e.e.a. ingelezen moeten worden.
Volgens de dealer moet er veel informatie uit de oude UPC gehaald worden en in de nieuwe geprogrammeerd worden, anders zou het allemaal niet werken.
Dealer hield dit nogal vaag, maar het zou meer zijn dan alleen de dynamo.
Kosten vervangen €100 euro ex onderdelen, Programmeren €50.

Aangezien mijn lampen nu net kermisverlichting zijn, wil ik de UPC zo snel mogelijk vervangen. Wat gebeurd er als ik hem vervang en ik laat hem nog niet programmeren?
Kan dit later gebeuren?
Moet de info uit de auto gehaald worden? Moet dan namelijk 2x naar de dealer aangezien hij aangesloten zou moeten zitten aan de auto?
Hoor graag van jullie!

Rogier

Hoi Frankster,

Vraagje, wat is precies het probleem met je huidige UPC.
waarom ik hier naar vraag is dat ik ook problemen had met de UPC, dit heb ik op kunnen lossen met WD-40 (zoek maar op youtube). Bij mij waren de stekkers geoxideert. Ik heb tot op heden (even afkloppen) geen problemen meer gehad met de UPC. WD-40 helpt helaas niet bij alle upc's me horizon box vondt het niet bepaalt fijn ;p

mark29

Met vervangen zowiezo op letten of in de nieuwe op dezelfde plekken zekeringen zitten en de juiste amperage.
Na het vervangen is een clip fijn om te controleren of alles werkt en alle foutcodes te wissen.
Het is geen vereiste.
Maar als je later weer een storing hebt, is het fijn als de oude storingen uit het geheugen zijn, zoekt wat makkelijker naar een probleem dan namelijk.

Jaspervh

Ik heb een keer een UPC vervangen bij een Megane 2 1.5dci, en daar kon alleen de type dynamo in veranderd worden. Maar dat stond al goed in de nieuwe tweedehandse upc die ik toen geplaatst had, dus ik hoefde niks te veranderen. Je ziet alleen wel het oude chassisnummer (van de oorspronkelijke auto). Die kun je niet veranderen naar je eigen.

FranksterZ

Citaat van: Rogier op 19 november 2015, 23:04:31
Hoi Frankster,

Vraagje, wat is precies het probleem met je huidige UPC.
waarom ik hier naar vraag is dat ik ook problemen had met de UPC, dit heb ik op kunnen lossen met WD-40 (zoek maar op youtube). Bij mij waren de stekkers geoxideert. Ik heb tot op heden (even afkloppen) geen problemen meer gehad met de UPC. WD-40 helpt helaas niet bij alle upc's me horizon box vondt het niet bepaalt fijn ;p

Bij mij was er waarschijnlijk water in de UPC gelopen, waardoor kortsluiting is ontstaan en de stekkers deels waren gesmolten. Hierdoor viel verlichting uit en dergelijke.
Bedankt voor je tip wat betreft de WD-40, maar dit hielp bij mij niet meer..
Om maar over de Horizonbox van UPC te zwijgen :P

FranksterZ

Inmiddels de UPC gekocht bij Autobedrijf G.H. Wessel, welke mij een prachtig exemplaar hebben toegestuurd voor een uitstekende prijs!
Stekkers en dergelijke op verzoek erbij laten doen, geweldig
De UPC laten monteren, uitlezen en inleren bij de dealer; €150 euro  :0 :neen: :cry:
Inmiddels lijkt het probleem verholpen en kan ik er weer tegenaan!
Bedankt allen voor de reacties!         

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev