Advertenties

Schade aan achterbumper!

Gestart door RikRace, 12 juli 2005, 22:31:24

Vorige topic - Volgende topic

Timo Zuiderduin

Citaat van: Wendy op 14 juli 2005, 07:45:58
Als je het waarborgfonds laat uitkeren heeft dat geen invloed op je no-claim

dat klopt aangezien waarborgfonds vanuit de overheid is opgezet en daar doet je verzekering dus helemaal niks mee!!

maar was ook niet wat ik bedoelde in mijn vorige post hoor. ;)
ik bedoelde dat het zonde was om dus je verzekering hiervoor te gebruiken (mits je all-risk verzekerd bent)

Erik22

Inderdaad een lkkre naai-streek om in de auto van iemand anders een deuk te rijden en hem dan te smeren >:(
Hopen dat het een btje positief voor je uitpakt Rik

Frits

Citaat van: Reinier op 13 juli 2005, 19:57:02
Sebas heeft er nog een liggen. lidnr. 293 :D
Sebas gaat hem vanavond verkopen? ;)

Maar rik, als het idd dezelfde kleur is, als de jouwe moet je voor het weekend even wat laten horen. Voor mij maakt het weinig uit of ik nu een schadebumper heb of niet. Ding moet toch gespoten worden strakt ;D

Gr.
Frits

Michel1983

Hey iedereen,

Even een misverstand uit de wereld helpen. De stichting waarborgfonds motorverkeer is geen instantie die door de overheid in leven wordt gehouden. Iedereen die een WA verzekering heeft afgesloten draagt een deel af aan de instandhouding van het waarborgfonds. Doordat het Waarborgfonds steeds vaker moet uitkeren stijgt dit deel en dus ook de verzekeringspremies.

Het Waarborgfonds stelt een aantal criteria aan een claim van parkeerschade.

Zo moet je over minimaal 2 getuigen beschikken die kunnen bevestigen dat het voeruig zonder schade werd geparkeerd EN met schade terug werd aangetroffen. De bestuurder / eigenaar telt zelf wel mee als getuige.

Er moet aangifte bij de politie gedaan worden. Doorrijden na aanrijding word volgens de wegenverkeerswet namelijk als een misdrijf gezien.

Er moet vast komen te staan dat de schade door een ander motorvoertuig werd veroorzaakt. Schades veroorzaakt door fietsers, vandalisme, inbraak e.d. zijn dus nimmer op het waarborgfonds te claimen.

Voor materiele schades rekent het waarborgfonds tevens een eigen risico van 136,-.

Als je volledig casco verzekerd bent en je maatschappij weet de schade te verhalen, dan kost je dit geen no-claim. Indien je geen caco verzekering hebt is het misschien raadzaam om je rechtsbijstandverzekering in te schakelen.

RikRace

OK, bedankt voor alle reacties. Ik ga het zeker niet bij de verzekering opgeven, ik heb Interpolis gebeld en hem geen No-Claim garantie. Ik spring dus terug van 45% korting naar 15%, dit kost me over de jaren meer dan wat mij een andere bumper kost.

Het is zo dat een nieuwe achterbumper bij de Renaultdealer ongeveer 155 euro ex. BTW kost. Dan heb je hem ongespoten, maar wel spuitklaar. Reken daar het spuiten bij op en je zit zo over de 300 euro.

Nu heb ik al met Frits overlegd, en ik kan met hem een dealtje sluiten over de achterbumper van Sebastiaan. Frits krijgt die van mij, omdat hij toch wilde plamuren, schuren en spuiten, en dus maakte het hem niet uit of er een paar plekjes op zitten.

Ik ben weer blij, maar zo zie je maar weer hoe k.u.t. een "kleine" schade is.

Groeten,

Rik

P.S. Sebastiaan, je originele bumper wordt dus niet gebruikt voor een project. Dus mocht je je bumper nog een keertje op willen zoeken, hij hangt hoop ik begin volgende week onder mijn achterklep :) ;D.
-RENAULT-SPORT-

RikRace

En zo geschiedde......

Ik heb van Frits de achterbumper gekocht en hij heeft hem er vanavond op gezet. Ziet er weer strak uit nu!

Eraf met die oude....

Het verschil....

En hangen maar....

Frits, hartstikke bedankt nogmaals :D.

Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

coupe-monte-carlo

dat ziet er weer netjes uit  :D

Timo Zuiderduin

en nu kan je met die oude misschien een leuk knutselprojectje starten :D
diffuser eronder plamuren en helemaal strakmaken o.i.d.

RikRace

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 27 juli 2005, 22:38:54
en nu kan je met die oude misschien een leuk knutselprojectje starten :D
diffuser eronder plamuren en helemaal strakmaken o.i.d.

Nope, die oude heeft Frits. Hij had deze bumper gekocht van Sebastiaan voor een maat van hem, met een gele Phase 1 Coup?. Hij wilde een bumper hebben, om deze te vermaken. Dus het maakt hem niet uit of hij een strakke goede bumper heeft of eentje met wat schade. Ik heb nu dus die goede, en hij vermaakt dus mijn oude :D.

Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev