Advertenties

moet ik mijn auto verlagen met 16''of177'' velgen???????

Gestart door wouwou, 12 juli 2005, 19:40:16

Vorige topic - Volgende topic

wouwou

hallo allemaal,

ik heb voor een maand geleden een megane coupe uit '98 gekocht!nu heb ik er nog 14'' velgjes onder zitten en wil graag 16 of 17''..........welke maat is het beste voor mijn auto?en ben je dan bijna verplicht de auto te verlagen?ik wil dit namelijk liever niet omdat ik er zeer slechte ervaringen mee heb!wat staat dan het mooist?wie kan mij hier mee verder helpen?????????en heeft toevallig nog iemand een paar mooie velgen liggen?laat me dit dat gauw weten!

alvast bedankt..........greetzzzz wouter

Reinier Goorden

je hoeft je auto niet te verlagen na het monteren van 16 of 17" velgen.
Het staat natuurlijk wel mooier. ;D

EbOoZ

Citaat van: wouwou op 12 juli 2005, 19:40:16welke maat is het beste voor mijn auto?
17" staat het mooist ;D

Citaat van: wouwou op 12 juli 2005, 19:40:16en ben je dan bijna verplicht de auto te verlagen?
Nee dat maakt niet uit, maar ook dat staat mooier ;D

Citaat van: wouwou op 12 juli 2005, 19:40:16wie kan mij hier mee verder helpen?????????
Het bedrijf waar je de velgen wilt gaan kopen en voor banden maten en meer handige info kan je kijken op http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faqonderstel.html

Citaat van: wouwou op 12 juli 2005, 19:40:16heeft toevallig nog iemand een paar mooie velgen liggen?
Moet je even kijken op het Marktplaats gedeelte hier op het forum: http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/index.php?board=13.0
Of natuurlijk op de bekende veilingsites zoals www.marktplaats.nl en www.speurders.nl.

Citaat van: wouwou op 12 juli 2005, 19:40:16alvast bedankt..........greetzzzz wouter

Graag gedaan :P

Ps.

Citeermoet ik mijn auto verlagen met 16''of177'' velgen???????
177 inch is vrij groot hoor, dat gaat niet passen :)

MB82

Op de pagina waar alle leden staan kan je al goed vergelijken tussen 16 en 17 inch. Als je voor 17 inch gaat dan zou ik de megane wel verlagen. Staat net ff wat strakker of je wilt graag off road rijden ;)

Ik heb ook (heel) lang zitten dubben tussen 16 en 17 inch. Veel vergeleken en bekeken maar ik heb de knoop doorgehakt en voor 17 inch gekozen, alleen nu nog kiezen welke velg ??? :) Want de 1 lijkt ook weer groter dan de ander.

Timo Zuiderduin

ik vind zelf 17" een mooi maatje!
kijk eens bij www.wheelcentre.nl mooie velgjes voor mooie bedragen!! of bij www.hoogendoornwheels.nl

en inderdaad verlagen hoeft niet maar staat wel iets mooier, ik begin er zelf ook niet aan vanwege de drempels en de stoepranden bij parkeerplekken.
je rijdt je bumpertjes binnen no-time kapot en ik wil er niet steeds aan hoeven denken dat mijn bumper weleens iets kan raken.

MB82

Ik heb de auto verlaagd en heb 15 inch en heb weinig problemen met de "normale" drempels maar je hebt er wel van die drempels tussenzitten waar je erg moet oppassen. Maar met 17 inch gaat de auto weer wat omhoog dus valt het wel mee vind ik.

Bij 16 inch hoeft ie niet perse naar beneden dat kan nog best het is wat je zelf wilt.

Stefan

met 17" en verlagen heb je wel een aardig probleem bij de drempels opzich.
Je moet wel continu goed opletten hoe hoog de drempel is.
17" en verlagen wordt ie iig niet comfortabeler van....... ;) ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

bas1984

zow.... vette velgen gezien.....

MAK STING... 8j X17 inch.... bij weelcentre.nl voor 650 euro..... setprijs weet ik dus nie of daar banden bij zitten????

maar das toch nie zo duur he?

Stefan

nee, niet echt duur, ligt natuurlijk wel aan de uitvoering/kwaliteit etc.
Ik heb mijn velgen daar ook gehaald, Alutec strom Blackchrome en die waren icm 4x Goodyear Eagle(de duurste banden die ze hadden) 1250 Euri....... ;D
valt 650 best mee toch? ;)

wat heeft dit trouwens met verlagen te maken............ ???

peterachterop

Re: moet ik mijn auto verlagen met 16''of177'' velgen???????

177"lijkt me iets aan de groote kant.

Timo Zuiderduin

Citaat van: bas1984 op 12 juli 2005, 22:52:09
zow.... vette velgen gezien.....

MAK STING... 8j X17 inch.... bij weelcentre.nl voor 650 euro..... setprijs weet ik dus nie of daar banden bij zitten????

maar das toch nie zo duur he?
volgens mij zijn de prijzen van wheelcentre ex. banden.
prijzen van hoogendoorn zijn inclusief federal banden!

MB82

Lekker off-topic maar: Ik heb ze ook van Wheelcentre en ze hadden bij mij de verkeerde centreerringen ertussen gedaan :-X Goed op letten dus! Die prijs van 650 is alleen voor de wielen. 17 inch is daar met bandjes meestal rond de 1000 euro zoals bij de meeste zaken.

back to topic--->

bas1984

nou
Citaat van: Stefan op 12 juli 2005, 23:12:06
nee, niet echt duur, ligt natuurlijk wel aan de uitvoering/kwaliteit etc.
Ik heb mijn velgen daar ook gehaald, Alutec strom Blackchrome en die waren icm 4x Goodyear Eagle(de duurste banden die ze hadden) 1250 Euri....... ;D
valt 650 best mee toch? ;)

wat heeft dit trouwens met verlagen te maken............ ???

nou ze hadden de denzet T ook voor een setprijs van 650 euries... maar das toch wel een goed merk d8 ik...
heb ff een mailtje gestuurd of er banden bij zitten neem aan van nie....
dus ff afwachten....

mzzl bas

Stefan

da's gewoon een gemiddeld merk, niks mis mee.
ik denk dat het zonder banden is.
omdat je de combinatie maakt van velgen + banden zijn de banden relatief goedkoop.
Stel, je gaat 1000 Euri betalen voor die 4 velegn + banden = dus 350 Euri voor de banden
350 gedeeld door 4 = 87,50
als je los 17" banden gaat kopen, doe je dat waarschijnlijk niet voor dat geld ;) :D
(of het moet een een of ander c merk zijn ofzo)

bas1984

Citaat van: Stefan op 13 juli 2005, 18:33:00
da's gewoon een gemiddeld merk, niks mis mee.
ik denk dat het zonder banden is.
omdat je de combinatie maakt van velgen + banden zijn de banden relatief goedkoop.
Stel, je gaat 1000 Euri betalen voor die 4 velegn + banden = dus 350 Euri voor de banden
350 gedeeld door 4 = 87,50
als je los 17" banden gaat kopen, doe je dat waarschijnlijk niet voor dat geld ;) :D
(of het moet een een of ander c merk zijn ofzo)
zeg een 700 euro is wel een redelijke prijs voor een paar velgen.....
en voor een 17 inch band ben je pak weg ook een 120 euro kwijt  mits je ff op deze site kijkt!!!
www.autobandenmarkt.nl erg voordelig ;-)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev