Advertenties


Motor reageert niet op gaspedaal, 2500 schommelend stationair

Gestart door mark, 7 november 2015, 17:28:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mark

Mijn auto sloeg vanmiddag op hol, tot de 2500 toeren.
Tegelijkertijd ook geen rembekrachtiging. En reageerde niet op het gaspedaal. (Deze heeft Electronische gasklep meuk  ;) het is een k4m 706 motor )

Dus ik ff gestopt vacuüm leiding van de bekrachtiger los en weer vast gezet langs de kant van de weg. En toen kon ik weer verder.

Toen ik de motor een halfuurtje stil had gestaan bleef de motor weer gas te geven tot de 2500 toeren toen ik hem starte. Heb toen weer gekeken of de vacuüm leidingen goed zaten, maar die zaten goed.

Toen de massakabel los gehaald, en deze tegen de pluskabel gehouden voor een harde reset. Toen kon ik weer normaal naar huis rijden. Maar het oranje motorlampje brande nog wel.

En nu net weer gestart, maar weer het zelfde verhaal. Ik heb een elm bluetooth apparaatje, maar die geeft geen storingen aan.

De auto weer een keer gestart maar nu gewoon in noodloop tot de 3000 toeren?  Reageerd verder wel op gaspedaal. De ene keer slaat die weer op hol en niet meer reageren op het gaspedaal. En als je 5 minuten wacht kan het zo zijn dat de motor gewoon doet/rustig in noodloop.

Heb trouwens ook een keer gestart, en toen bleef die 1500 toeren draaien, zonder dat de motor op het gaspedaal reageerde.

Filmpje:



Zal de auto maandag op mijn werk nog is uitlezen, met de volledig ontgrendelde boschkast.
Maar het word dus een spannend ritje maandag.  :D

PatrickA

Lijkt erg veel op het probleem wat ik had met mijn megane, bij mij was de map-sensor los gekomen.
2 nieuwe o-ringen er om gedaan en toen kon ik hem pas vast drukken.
Ik heb daarna nog een half jaar in de megane gereden zonder dat het euvel terug kwam.

Mvg Patrick

mark


Christian de Vriend

met je elm kastje kijken wat je gasklep doet,wprd die open gestuurd als die 3k draait?

blijft die dicht,dan heb je nog de stappen otor wellicht,als die er op zot bij de ph2
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Op deze zit geen stappenmotor. Is volledig electrische gasklep. Ik vermoed dat het de gasklep zelf is. Mijn moeder had laatst het zelfde met haar clio 2.

En ik kan maar lastig verbinding krijgen met de elm. Ik heb op mijn werk een volledig ontgrendelde boschkast. Dus daar moet ik het wel goed mee uitkunnen lezen.  ;)

matthew

Kans groot idd dat gasklep stuk is.

Demonteer de gasklep eens, we hebben ze ook al gehad dat deze gewoon los zat.(moet je als nog nieuwe).

Wat ook weleens voorkomt is bedrading van gaspedaal naar rekeneenheid.
Al heeft de jouwe als het goed is een gaskabel naar een potmeter en die staat dan weer in verbinding met de R.E.


mark

Heb gelukkig niet meer het originele luchtfilterhuis er opzitten. Dus ik kan er zo bijkomen.

En er zit idd eerst een stukje gas kabel die naar een potmeter gaat.  !-!

Ik rij morgen met m'n moeders clio naar m'n werk. En dan neem ik onze bosch kast mee terug. ( op de clio zit ook net een nieuwe gasklep en bedrading  :D )

Zal dan is kijken wat voor foutcodes er in staan. Zal daarna de gasklep er ff afhalen.  !-!

Moet je zo'n gasklep trouwens nog weer inleren als ik morgen de stekker van de gasklep er afhaal?

RobScénic

Toen mijn Scenic een probleem had met de gaspedaalpositiesensor, kon ik dat wel uitlezen met de ELM327. Anyway, de stekker daarvan eens schoonmaken en inspuiten met contactspray doet ook wel eens wonderen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark





Dit zegt genoeg lijkt mij.
Omdat ik mijn racemonster elke dag nodig heb, en ik de clio van mijn moeder niet langer dan een paar dagen in kan pikken.
Heb ik m'n megane nu bij munsterhuis op de plas gezet. zal morgen ff naar ze bellen.  :cry:

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark

De rembekrachtiger werkt trouwens ook niet als de gasklep loopt te spoken.  :?

Ik hoop dat het bij een stekker blijft, een gasklep zal wel prijzig zijn.

Tedo


mark

Achja ik vind het nog het ergste dat ik in de trage clio 1.2 (d4f?) moet rijden.  :D En dat er iemand anders met z'n vingers aan mijn auto komt, maargoed het moet dan maar.  ;) :D

RobScénic

Als het de positiesensor is, dus waar de kabel van het pedaal ingaat, kost hij ongeveer 120 euro
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Knarf

bij welke munsterhuis heb je hem staan dan? ben je hier in twente nog niet tegen gekomen :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev