Advertenties

schommelend toerental en soms afslaan

Gestart door dennert, 5 november 2015, 18:52:45

Vorige topic - Volgende topic

dennert

Hoi clubleden,

ik heb een megane 1.6 16v die stationair erg schommeld en soms afslaat vooral bij het starten
ze hebben er een open filter op gezet en een dikke slang die aan de luchtinlaat zat afgehaald en afgedopt weet niet of daar iets mee te maken heeft
iemand een idee?

jarno27

Toch niet afgedopte carterontluchting?
Of loopt dat naar een oil catch can ?
Open luchtfilter zou geen kwaad moeten doen.
Maar als ze je carterontluchting afgedopt hebben wel

dennert

het gaat om die dikke slang die naar beneden loopt niet de slang die naar de kleppendeksel loopt
ik merk dat hij soms ook een ratelend geluid maakt met het starten

dennert

het gaat om een megane 1.6 16v uit 2003

Felix

Geen idee wat je met die dikke stang bedoeld, misschien bedoel je de resonator? Die moet drukgolven dempen die ontstaan bij het sluiten van de gasklep (correct me if i'm wrong!)

Die ratel is zonder twijfel je nokkenasversteller, die is overleden. Gebruik de zoekfunctie maar, het hele forum (en internet) is er over volgeschreven ;)

dennert

het is die slang die gelijk na de gasklep komt en meteen naar beneden loopt niet die dunnere slang die naar de kleppendeksel loopt

dennert

nokkenas versteller? is dat een dure grap

jarno27

Felix

Ik hoop niet voor je dat je je carterontluchting hebt afgedopt. Dat zou foute boel zijn, dan bouwt de motor enorme druk op in het carter, en die druk probeert via alle mogelijke manieren te ontsnappen. Wellicht kan je je een voorstelling maken wat er dan kan gebeuren.

Nokkenasversteller zelf is niet heel erg goedkoop, maar ook niet duur (zeker niet via eBay).  Maar het probleem is dat je dan ook je distributie en randzaken moet vernieuwen. Er zijn genoeg topics over. Is een bekend probleem van de 1.6 in de Megane II.

dennert

Weet iemand waar die slang voor is die bij een megane net na de gashuisklep zit die loopt recht naar voren en daarna recht naar beneden

Felix

Die slang gaat naar je turbo, zonder twijfel!

Zonder gekheid, ik heb geen flauw idee wat je bedoeld. Plaats eens een foto.

dennert

dennert

ik heb als profiel foto de afbeelding gezet van de afgedopte slang weet iemand waar deze slang voor dient deze is bij mij afgedopt en ik heb geen idee waar die voor diende

mark29

dennert

ok thanks, kan het kwaad dat die er niet meer is of is het beter dat ik weer een luchtbuis erop zet die dat weer erop heeft

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev