Advertenties


allerslechtste auto aller tijden :-)

Gestart door zapp, 28 oktober 2015, 18:03:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

zapp

Nou zat ik gisteren in de nieuwe consumentengids te lezen, daar staat een soort van autotest in, en wat denk je....? De Megane 2 (tot bouwjaar 2008) is uitgeroepen tot de allerslechtste auto uit de test. Met een score van 1,7 verslaat hij met een groot verschil alle andere auto's uit zijn klasse.
Mooi toch..?


Tedo

Op basis van de elektronische storingen zeker? Want motorisch gezien was tot nu toe mijn II met 2.0 16V de meest betrouwbare auto die ik gehad heb. Ga de test hier gauw ook even lezen.

dannyfm

Citaat van: Tedo op 28 oktober 2015, 19:42:25
Op basis van de elektronische storingen zeker? Want motorisch gezien was tot nu toe mijn II met 2.0 16V de meest betrouwbare auto die ik gehad heb. Ga de test hier gauw ook even lezen.

ik heb ook een 2.0 en nooit problemen mee. wat een fantastische auto!. ben wel reeds in bezit van een Renault clip voor mocht er wat gebeuren maar heb er nooit wat mee. laats de Distributie nog gedaan. Wel een kleine storing met de Keyless entry waar je normaal je hand even achter de deurgreep legt en ontgrendelt moet worden. bij alle 4 werken die niet. alleen als ik 1x aan de hendel trek. een kleinigheidje wat ik even moet nakijken.

Tedo

Ik denk dat dat soort zaken allemaal meegerekend zijn in de test. Persoonlijk vind ik een auto pas onbetrouwbaar als die meerdere keren niet wil starten, slecht remt o.i.d. Met een defecte deursensor kom je nog prima van A naar B.

mark29

Schuif de liefde even aan de kant.
Megane 2 was een drama. Megane 3 is 20x beter.
Raammotors, uch, upc, ventielen, versnellingsbakken, druklager, kogels, rammels kraken bij 2 ton, het plastic is het gewoon niet, veerpootlagers.
Serieus, ik heb er zat aan gewerkt, we hadden werk zat! Nu met de megane 3 is er bijna geen schroef en diagnose werk meer, maar onderhoud.

mark

Tja alle megane's 2 komen nu bij mij op het werk.  :D  :D

mark29

Wil je een megane of een scenic, neem dan de eerste of de tweede generatie.
Collegas van mij slaan ook met de prive auto massaal de tweede generatie over, echt niet voor niets.
Ik begrijp dat iedereen gek is op een megane en de elllende ontkennen, maar je kunt zoveel minder problemen hebben met een auto.
Megane en scenic model 1, waren goed gebouwd. Als die 2 a 3 ton erop hebben zitten, zijn de stoelen ietwat door gezakt, maar vrijwel geen rammels in het interieur.

Model 2, dashboard kraken, plastic panelen tussen deuren kraken, deurpanelen water lekken, enz enz.
Wie heeft er nog nette middenconsoles met die voorste kapjes bij het interieurfilter die nog niet naar buiten gaapt?
Ja dan zeggen hier 10 mensen, ja die van mij is netjes, gek he, hier zijn de liefhebbers, maar het gros is dat niet, zoveel autos die er gewoon uitleefd uitzien inmiddels van dit model, wat niet hoeft als de kwaliteit beter is.

Megane 3 is gewoon een geweldige auto inmiddels, beter materiaal, wel ook krasgevoelig van binnen, maar bijna geen rammels meer.

Tedo

Eens, en ja die van mij ziet er van binnen en buiten nog zgan uit (want liefhebber en ook daar al zaken zoals handgrepen vernieuwd). Piepen en kraken had mijn grand tour meer last van dan de sedan, maar die had dan ook meer gelopen.

Laten we niet vergeten dat de eerste II's inmiddels ook al 13 jaar oud zijn. Dan mag je de leeftijd er wel aan af zien. Toch kiezen opvallend veel "medelanders" voor een II, terwijl die doorgaans toch liever een no-nonsense betrouwbare auto nemen. Als de II echt onbetrouwbaar zou zijn, zouden ze die links laten liggen. Veel reparaties oké, maar onbetrouwbaar kan en wil ik het niet noemen. Zowel uit liefhebbers als gebruikers oogpunt. Want een onbetrouwbare auto gaat bij mij direct de deur uit, hoe mooi ook. Prioriteit is dat 'ie het doet, ik heb ze niet om voor de deur mooi te laten wezen.

mark

#9
Idd, bij mij ook. Heb de auto elke dag nodig, een paar keer pech kan ik er niet bij gebruiken.  ;)

Maar ik vind het wel leuk sleutelen, zo'n megane 2.  !-!

Is een keer wat anders als zo'n duitse olieboot.  :D

zapp

Mijn GrandTour (2006/120.00km) rijdt als een zonnetje, heeft me nog nooit in de steek gelaten (nou ja, één keertje dan). Ik ben helemaal tevreden, zeker als je meetelt dat ik er maar een klein prijsje voor heb betaald.
Het gaat om "value for money". Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dan moet je ook niet piepen als er een rammeltje te horen is.
Het is veel erger dat de één na slechtste auto uit de test een dure Audi is. Dan betaal je de hoofdprijs en krijg je een slechte auto :-(

mark


Heatzone (Mark)

Dit is nu mijn derde Renault. Mijn eerste 2 Renaults waren de eerste generatie Megane's. Mijn huidige is een Megane II uit 2008. Deze is vanaf maart dit jaar in mijn bezit en het is echt een heerlijke auto. Over een drempeltje hoor je wel eens een rubbertje. Mijn ruitenwisser pomp is in de tussentijd stuk gegaan en 1 bobine functioneerde niet helemaal goed, verder geen problemen gehad (even afkloppen).

Paul

Ook leuk als je tegen mensen zegt dat je een Laguna 2 hebt.
Dan denken ze dat als je rijdt, dat alleen naar de garage is met alle lampjes aan.
Jammer, want de phase 2 is gewoon een goede auto.
Nu met de Laguna 3 denken ze dat nog wel eens, die auto's zijn echt super.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

jutoma

Altijd vooroordelen gehad over franse auto`s , heb nu een Megane 2 cc Phase 2 en heb er 35000 heerlijke kilometers meegereden.
Motor rechterachter raam is als enige gesneuveld in de anderhalf jaar dat ik de auto rij verder probleemloze auto.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev