Advertenties


motorsteun kapot?

Gestart door MvH70, 19 oktober 2015, 17:07:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MvH70

Hallo allen,

Bij het optrekken beweegt mijn versnellingspook zeker een centimeter naar achter.
Vermoed dus dat de motorsteun ver op/kapot is.
Nu heb ik voor de megane een paar amerikanen gehad, en daar maakte ik gebruik van polyurethaan inserts voor de motorsteunen.
Weet iemand of dit ook voor de megane bestaat, of word het gewoon de steunen vervangen?

En wil ook de rubbers van de ophanging vervangen voor PU.
Toevallig iemand dit al eens gedaan, en een adres waar deze (liefst als volledige kit) te bestellen?

mark29

Vervang de onderste pendelsteun maar.

Waarom zou je dat willen, dit zijn geen Amerikanen, die kleine 4 cilinder motoren schudden toch niet veel, zolang er geen kapotte motorsteunen zijn, zoals het nu is.
Beter geld in andere dingen steken.

Christian de Vriend

waarom gebruiken ze dan powerflex voor de 4 cilinder racerij?

google maar eens op powerflex,voor de onderste motorsteun heb je gele,paarse en zwarte rubbers
(met zwarte als hardste),voor de motor en bak steun heb je vibratechnics,die laatste gaan over 2
weken gemonteerd worden,de onderste (ook wel dogbone) heb ik al vervangen door paarse
rubbers,het verschil is zeker merkbaar,bij de 2.0 16v loopt de onderste baksteun paralel aan de
schakelpook,dus als er speling in die steun zit,heb je kans dat je vaak mis schakeld of tandenpoetst.

Als je echt naar de kleine dingen gaat kijken,word er gezegt dat strakke rubbers resulteren in meer
(al is het nog zo minimaal) vermogen,doordat de motor schud/trilt ,gaat er vermogen verloren in
beweging waar je niks aan hebt.



Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark29

Ow zeker dat is waar, maar het verschil is minimaal.
Ik bedoelde het meer omdat hij een vergelijking trekt met een amerikaan, met zo n grote motor die heen en weer danst, dat is een wereld van verschil.
Maar in de racerij hebben ze ook motoren die meer vermogen leveren, en vaak andere nokkenassen, wat meer schudden van de motor veroorzaakt, wat je bij een straatauto niet hebt.
Ik vind het niet het geld waard zeg maar.

Christian de Vriend

Ook dat is vaak andersom,straat motoren zijn massa productie,daar word niet zo nauw
naar tolleranties gekeken als in de racerij.

Veel raceblokken laten ze balanceren,dat de krukas,drijfstangen en zuigers geijkt worden
op gewicht,dat ze allemaal het zelfde zijn,de krukas word als een wiel aangepast,zodat
tijdens het draaien er geen onbalans is,op die manier zal een raceblok veel minder
trillingen hebben dan een straatblok,let wel..... dat prijskaartje heb ik het liefst op
mn bankrekening staan.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

duckie1098

Jongens toch, geef een paar tientjes uit aan originele steunen en silencers en je kunt weer >100000 km vooruit.Die racedelen zijn natuurlijk goed maar ook duur en ze gaan waarschijnlijk minder lang mee.Enne, 147 pk aan de wieltjes?Koop ik liever een rs, clio of megane.Heb je alles gelijk goed aangepast op het meerdere vermogen....

groetsels,

Ben

Christian de Vriend

of je koopt een yank met een V8,dan heb je nog meer vermogen.

Ik ben er blij met 147pk,wat jij er van vind intreseerd me geen f**k

De vraag was of er versterkte rubbers te leveren waren,het is aan de topic starter
daar een beslissing in te nemen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

Lekkere kansloze opmerking Ben.... Nogal kortzichtig ook. Een Megane 1 16v is ook gebouwd op vermogen en snelheid, dus jouw vlieger gaat al niet op.

MvH70

#8
Jee....wat een discussie zeg...

Deze inserts zorgen ervoor bij een dwars geplaatste motor voor het verminderen van het 'kantelen' van het blok bij het optrekken en afremmen.
Door dit te verminderen trekt je auto iets sneller op, en zal ook de remweg iets minder wezen.
Daarnaast vermindert het slijtage op je flexibel uitlaatstuk, alsmede op je aandrijfassen.

Zijn inderdaad vaak in verschillende kleuren (hardheid) verkrijgbaar, en hoe harder je ze neemt, des te meer motortrillingen er door gegeven worden.

Daarnaast zijn ze vrijwel slijtagevrij.
En als ik dan toch moet gaan vervangen, liever door iets waardoor ik zeker weet dat de rest van de tijd dat ik een megane rijd ik er geen omkijken meer naar heb.
En je ophangrubbers vervangen door P.U. resulteerd in een betere, vastere wegligging.

Ik ga wel eens op zoek, en zal jullie op de hoogte houden!

p.s. Zie dat ik bij het plaatsen hiervan een foutje heb gemaakt, gaat om en megane 1, niet om een 2.

Christian de Vriend

voor de motorteillingen ben ik ook voor gewaarschuwd,echter is de 16v er voor de hobby
en neem ik dat voor lief,de onderste steun was direct merkbaar,wat betreft de bak en
motorsteun kan ik dat pas over 2 weken vertellen.

om welk type motor gaat het?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

MvH70

Heb persoonlijk de trillingen nooit als storend ervaren.
Maar dat is voor ieder persoonlijk, en ook afhankelijk van welke hardheid je neemt.
Ik heb een 2.0l 8v motor erin.

Christian de Vriend

Uit nieuwsgierigheid heb ik ff gekeken op de site van powerflex,voor de megane 1 is er niks meer
te leveren,ik heb de rubbers besteld van een clio williams (pratisch zelfde motor)
verder is het bagger mbt speciaal spul voor de megane 1
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

duckie1098

Wel licht geraakt kennelijk.

Natuurlijk beslis jezelf, t'was maar een idee hoor.

groetsels,

Ben

duckie1098

ow, dan heb ik een verkeerd beeld van een renault megane 1 16v.

groetsels,

Ben

duckie1098

Ahh, weer wat geleerd.
Ik wist niet dat mijn megane 2, 2.0 16v gebouwd was voor vermogen en snelheid.Zo leer je toch elke dag weer wat.
Ik had heel andere ideeën bij snelheid en vermogen maar soms heb je het mis he?

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev