Advertenties


bandenmaat

Gestart door huubM, 4 oktober 2015, 23:06:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

huubM

overigens als ik dus die maat '' 195/45 R16'' pak. geld dat zowel voor de banden als velgen toch? als ik de set koop. en ik moet naar de bout gaten kijken zoals ze nu zijn? 4 gaats?

jarno27

Steekmaat is 4x 100 dan

mark

195/45R16 voor 8 kleppers en 195/50R16 voor 16 kleppers.  En wat bedoel je nou met speling.  :?  :?  :?

zapp

Raar: Dat het aantal kleppen bepalend is voor je bandenmaat. Die kende ik nog niet.

Ik heb op mijn Megane een andere bandenmaat gezet dan dat er oorspronkelijk onder zat. Nieuwe banden zijn wat smaller (195 ipv 205). Dus minder bandenlawaai en lager brandstofverbruik. Is OK.

RenéCC


mark

Zie net dat de 1.4 en 1.6 8v en de 1.4 16v hebben 195/45R16 de 2.0 8v en de rest hebben 195/50R16

A110

#21
Ik zie een heleboel maten voorbij komen maar de topic starter heeft nog nergens geschreven welke maat er nu onder zijn auto zit, en wil hij andere velgen of alleen andere banden.
Aan de hand van die maat kunnen we toch een beter advies gaan geven.

En die speling waar over gepraat word is de tellerafwijking zie deze site erg makkelijk http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm

Zie net dat bovenstaande site ook al een keer aangegeven was in dit topic, sorry hiervoor, maar hierbij nogmaals voor degene die er ook overheen hebben gelezen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

korte

Is inderdaad onduidelijk... Van wat ik begrijp is een andere set velgen ook nog een optie als dat in verhouding goedkoper zou zijn dan enkel nieuwe banden. En dan zijn er weer veel meer mogelijkheden en zal het ook afhankelijk zijn van de grootte van de velg. Zelf ben ik van 205/55/16 naar 215/45/17 gegaan en nu al een paar jaar op 225/35/19 wat volgens het tooltje hierboven maar 1,29% verschil oplevert wat dus te verwaarlozen is.

Maar ja, wilt de topicstarter dus ook andere velgen dan lijkt het mij dat hij eerst naar de et waarde kijkt en daarna pas naar de bandenmaat. En veelal kan je velgen sets met banden kopen voor jouw type auto bij de velgenboer.

korte

Huub, dit is even een voorbeeld maar hier heb je velgen incl banden, erop leggen en balanceren voor een prijs van €769,- http://www.online-velgen.nl/velgen/17128-swh-gtr-sport/ dan ga ik even uit van de Dunlop sport bluresponse banden.... Die kosten bij autobandenmarkt.nl los al €95,50 http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl per stuk dus dan zit je met monteren en balanceren erbij ook al snel aan de €450,- waarmee deze velgen je met deze banden dus 319 eurootjes zouden kosten... Wat ik dan weer niet duur vind voor een leuk setje velgen...

Maar ja, dit is ook maar een voorbeeld he, maar je zou voor jezelf wel kunnen gaan kijken of en welke velg/band combinatie voor jou geschikt zou kunnen zijn.

Succes ermee  !-!

mark

Koop in elkgeval goeie banden.
En banden met met een lijn profiel.  ;)
Tuurlijk zijn er goedkopere goeie banden als de dunlops, maar 1 of ander honkietonkie merk moet je ook niet willen.  ;)

huubM

#25
sorry voor de onduidelijkheid mensen, en bij voorbaat dank voor uw hulp.
ik zoek in feite andere banden, collega van mij vertelde dat er op marktplaats e.d. vaak goede band/velg combinaties staan,
nu zocht ik in feite welke maat ik onder mijn auto zou kunnen hebben, wat qua prijs kwaliteit goed zit.
had nu een set van renault gevonden op marktplaats, deze hadden minerva radial banden, waar online zeer slecht over gesproken werd.
de banden hadden 7mm profieldiepte nog, en de velgen waren in goede staat. dit alles voor 250 euro,
dit is overigens ook een beetje de prijsklasse waar ik op doel.. evt 300.
ook is mij verteld dat het voordeliger is een set van band/velg te kopen. omdat dan het in zn  geheel gemonteerd kan worden..
ik snap dat ik voor 300 euro geen set super A klasse sportbanden kan krijgen, maar helaas zit er voor een 21 jarige student niet meer in...
overigens vind ik het alleen belangrijk dat de velgen er oke uitzien, de banden goede grip hebben ivm veiligheid en ik niet hoef in te leveren op ''peformance'' voor zover mijn
megane cabrio 2.0 ide, een hele goede peformance heeft, toch acht ik hem vrij rap.
ik hoop jullie genoeg te hebben geinformeerd en de onduidelijkheid weggenomen te hebben!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev