Advertenties


bandenmaat

Gestart door huubM, 4 oktober 2015, 23:06:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

huubM

ik ben in het bezit van een megane cabrio ph 1. nu zou ik graag willen weten wat mijn bandenmaat is.. ik wil een nieuw setje banden op de kop tikken.. weet iemand meer?

gr

Bobo1.6

De maat staat altijd op de band zelf aangegeven, een betere referentie kan je niet hebben. Het staat als volgt aangegeven: breedte/hoogte in % van de breedte R (B of D) omtrek in inch.

Edit: Dus 115/50R15 ( als voorbeekd


huubM

Merci! Iemand tips nog qua wat voor banden, welke je
Peformance in ieder geval niet tegenwerken en dergelijken? Of gewoon langs kwikfit en een setje uitkiezen, en is het voordeliger om velg en banden tegelijk aan te schaffen?

Willem

Neem banden met een recht profiel en geen v-profiel dat zijn herriebanden. Banden los nieuw kopen kan duurder zijn dan 2e hands met velg.

mark

Ik wil er niks anders meer onder hebben als dunlop sp sport fastresponse of sport bluresponse. En winterbanden heb ik toyo snowprox.

huubM

oke bedankt, nog een vraag. ik zit nu op marktplaats te zoeken, maar hoe weet ik nou welke maat ik ook zou kunnen kiezen ipv de gene die ik nu heb,
voorbeeld: stel ik wil 16 inch velgen met 195-65 zou dat dan ook kunnen?

Willem

Nee je moet de link kijken die ik plaatste voor de correcte bandenmaten.

huubM

daar kom ik helaas niet helemaal uit, alleen snap ik dat er dus maar 1 maat band op je auto past?
bij de maat voor mijn IDE : Fase 2 2.0 16V IDE: 195/50/16 = 23,68 maar nu zitten er momenteel andere banden onder, neem aan dat die dan kleiner zijn?

Willem

Op 16 inch heb je eigenlijk maar 1 goede maat band voor je auto ja. Kan zijn dat je bij andere maten een grotere afwijking krijgt op je kilometerteller.

huubM

registreert ie dan meer km's dan ik daadwerkelijk gereden heb?
en die 16 inch maat die erop staat past dus op mijn auto? dit geldt voor banden met velg? dan kan ik zoeken op marktplaats

korte

Dat is echt wel te verwaarlozen, het kan, doordat er een afwijking in komt, dat je soms te hard rijdt. De teller geeft dan 100km/u aan en in werkelijkheid zou dat dan bijv. 108km/u kunnen zijn (fictieve getallen) dan ben je je van geen kwaad bewust maar krijg je wel fanmail van het CJIB...  Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen.

195 staat trouwens voor de breedte van de band, 50 voor de hoogte van de wang en 16 zijn het aantal inches van de velg. Ik dacht dat 205/55/16 ook meestal past maar ben er niet zeker van.

Daan

Dit is vaak wel een handige site om eventuele afwijkingen te berekenen
Renault Megane Estate 130 Tce Bose

Alessio

Ik had op men Megane cabrio 195/45 R16(inch) zitten,had minimale speling(dacht 0.46%).
Op men 15inch zat ik met 195/50 R15(inch),ook met minder dan 2% speling,meer was hier in Belgie ook niet toegelaten.

huubM

okee! bedankt dan hou ik die maat aan van jou 16 inch, maar ehm. als ik nu naar een kwikfit bv rijdt. krijg ik daar dan ook banden die die speling veroorzaken?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev