Advertenties

Klets maar raak DEEL 219

Gestart door Stefan, 28 september 2015, 15:37:24

Vorige topic - Volgende topic

Yorick

Haha, blijven toch bijzondere klachten af en toe he. Gelukkig heb je het zelf op kunnen lossen  !-!

Rogier

Aan een kabelbreuk kan je helaas weinig doen.

Mijn auto staat nu bij de garage voor de apk "fingerscrost". De apk loopt pas af in Januari,  ik doe die altijd 2 maanden van te voren.
Er wordt meteen gekeken naar de D-riem en de olie + filter wordt ververst. Ik wordt overgeplaatst naar een ander filiaal en moet dan elke dag 66 km rijden.

Rogier

Apk ook weer gehad, alleen een kapotte stuurkogel. Dus valt wel weer mee incl apk 90,-.

Benjamin Renon

En weer lekker rondsturen! Altijd fijn als het toch meevalt.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tedo

Beter! Het is dan wel de slechtste auto die uit de test van de Consumentengids kwam, maar er zitten ook best goede exemplaren tussen.  Y

Rogier

Gelukkig wel tedo, mijn auto komt nu voor de 2de keer fluitend door de keuring heen. Als had ik in het begin van het jaar veel kosten, maar dat hoort bij de auto zijn leeftijd.

Benjamin Renon

Van het weekend weer een beetje aan de RS werken: de winterbanden set komt eronder aangezien de temperatuur eindelijk gaat zakken. Ik stel het altijd uit, maar komend weekend ook eindelijk tijd ervoor vrij gemaakt.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006

Rogier

Blijft het koud dan? Of wordt het weer 3 dagen koud en daarna weer boven de 10 graden?

Benjamin Renon

Ik dacht het langer kouder zou worden. Ben regelmatig in Duitsland voor te tanken en boodschappen. Mocht het nodig zijn ben ik voorbereid. ;) Anders wissel ik gewoon weer. Hahaha

Rogier

Ik zit zelf ook te wachten op het moment  voor de winter wissel :) wat ga je nog meer doen aan de RS?

Tedo

Ik had ook dit weekend uitgekozen voor de wissels (want twee Megane's). Is het in Duitsland niet verplicht vanaf een bepaalde datum, Benjamin?
Het is wel te hopen dat het daarna niet opeens weer langdurig boven de 10 graden wordt...

jarno27

Leuk voor stem forum
Wel of geen winterbanden?
Zelf heb ik geen winterbanden
Mijn idee is als je je rijstijl aanpast naar de omstandigheden er niks aan de hand is

Ghost_Rider187

Zal ff hierop reageren aangezien ik zelf in Duitsland woon.
De winterbanden zijn voor ons verplicht van O bis O oftewel Oktober bis Ostern ( pasen ).
Voor de buitenlanders is het niet verplicht,maar als jullie hier in Duitsland een ongeluk krijgen of maken en ze zien dat je er geen winterbanden op heb liggen dan heb je een groot probleem.
Want dan heb je je niet aangepast aan het winterse omstandigheden.
Ik ga overigens zometteen bij daglicht de winterbanden erop gooien onder mijn Franse Megane ook voor mijn eigen veiligheid want het zou gaan sneeuwen vanaf zondag hebben ze het hier al over.

Tedo

Die poll is er.

En dat van die verplichting in Duitsland had ik dus goed. ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev