Advertenties

Klets maar raak DEEL 219

Gestart door Stefan, 28 september 2015, 15:37:24

Vorige topic - Volgende topic

RENAULTJE

Citaat van: YVE5 op 17 december 2015, 23:33:53
even wat langer sparen? of een leuk adresje zoeken?
Heeft geen zin YVES, ik laat m'n wagen gewoon metalliek blauw, alleen de bumpers (Boddykit) worden ICE WIT gespoten. De wagen geheel in ICE WIT over laten spuiten zou ik voor geen goud willen doen, dan blijf je echt continu aan het poetsen aan, heb liever gewoon een klein stukje wit, dan is de wagen ook al niet meer zo standaard haha! Vind het anders wel baas dat m'n wagen wellicht twee kleurig wordt, en het valt ook wat meer op dan gewoon!  :q !-!
Was getekend door Remco Aka Renaultje

jarno27

Zo weekend tijd om eens lekker GTA te spelen  !-!

Bobo1.6

Zodra er weer een TV staat, gaat die ook weer aan bij mij haha

mark29

Vandaag een megane gekeurd van 2004 met met 26000 op de klok.
Dat was zo klaar met nakijken.
Wel was de d-riem 5 jaar oud, maar die mocht niet vervangen worden, afgelopen 5 jaar maar 10000 gereden.
Neem dan een taxi.

RENAULTJE

Citaat van: mark29 op 18 december 2015, 17:36:06
Vandaag een megane gekeurd van 2004 met met 26000 op de klok.
Dat was zo klaar met nakijken.
Wel was de d-riem 5 jaar oud, maar die mocht niet vervangen worden, afgelopen 5 jaar maar 10000 gereden.
Neem dan een taxi.
Die bij mij is er bij 91.000KM opgekomen, en met 180.000KM moet ie weer worden vervangen, ben nou pas bij 175.136KM.....Wanneer is het verstandigste om de Distrubutieriem te vernieuwen? Het liefste toch voor de 180.000KM?
Ik betaal dan rond de 1000,- Euro om het te laten vervangen, want ze doen ook gelijk de waterpomp...Maar wat nou als de waterpomp niet kapot is? Dan hoeft er toch geen nieuwe waterpomp bij worden te vervangen? :P
Was getekend door Remco Aka Renaultje

mark29

Om de 5 jaar of 120000 bij de meeste motoren.
Ja beste wel waterpomp. Vaak doen mensen het niet, komt er daarna een nieuwe riem op, opnieuw gespannen dan wil ie daarna sneller gaan lekken.
1000 euro zal dat niet kosten hoor.

Bobo1.6

Had begrepen dat het om de 80.000 word aangeraden bij een megane 1 ph2. De mijne is met 192.000 erop gelegd. Zit nu op de 250.xxx, dus nog 20.000 en dan zijn we aan de beurt. En voor mijn alfa met boxerblok (alles dubbel dus) was ik rond de 700 kwijt voor de D-riemen.

Tedo

Lekker slim om die riem niet na vijf jaar te laten vervangen, zeker als je zo weinig rijdt. Stilstand is vaak ook achteruitgang.

mark29

Een meg. 3 1.5 dci om de 6 jaar en 160000. Elke motor en bouwjaar heeft een andere interval overigens.
Dus het is niet zomaar te zeggen.

mark29

Ja vooral die leeftijd nekken ze vaak, ze drogen uit, en dan knappen ze vaak.

Benjamin Renon

Pfff, dacht vandaag even de hard pipe kit te monteren. Had de bijgevoegde beschrijving aangehouden, maar er moest wat meer los dan ik had gedacht. Allerlei kapjes/geleiders in de weg en koplampen eruit. Uiteindelijk een groot deel van het front gedemonteerd. Alles zit nu grotendeels weer vast, maar het begon donker te worden, dus een paar dingen snel gemonteerd en morgen alles netjes op de juiste plek zetten.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

mark

Tedo

Tsja, dat is het nadeel van dingen op straat moeten doen. Ik ken het.
Ideaal zou een garage zijn, maar die zijn hier niet te betalen.

Benjamin Renon

We hebben wel een garagebox op loop afstand, maar die heeft geen elektra. Ik ben dus aangewezen op daglicht. Vanmorgen even verder gegaan om de puntjes op de i te zetten. De pijp naar de turbo zat ietsjes verkeerde aan de intercooler zijde. Deze iets aangepast, denk zo'n 3mm verplaatst en toen ging alles snel met monteren. Heb er gelijk een stukje mee gereden en de turbodruk lijkt iets langer vast gehouden te worden. Nu weer naar de relax modus...
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Willem

Gisteren de distributieriem, spanrol en waterpomp vervangen. Ongeveer 5 uurtjes bezig geweest omdat 1 bout wat vast zat. Stelde verder niet echt veel voor.  :q

En ik ga em waarschijnlijk binnenkort weg doen. Ze verdient een plekje waarbij der wel dagelijks mee wordt gereden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev