Advertenties

Raam bijrijders kant stekker probleem

Gestart door Marcel2.1, 22 september 2015, 21:33:16

Vorige topic - Volgende topic

Marcel2.1

Ik heb een vraag. Mijn raam van de grand tour aan de bijrijders kant (rechts voor) ging niet meer open. Nu blijkt er een stekker het probleem in de deur te veroorzaken. Oorzaak vocht  :?.
Bekend probleem.
Ik denk dat dit de stekker is die aan de comfort control unit zit. Geloof dat deze raamunit zo heet.
Deze stekker wordt vervangen. Nu is mijn vraag, is het mogelijk om deze stekker waterdicht te maken. Bijvoorbeeld door vulcaniserende tape of iets anders? Is er iemand die dit geprobeerd heeft?

Alvast bedankt.

Marcel

Tedo

Het is niet de stekker, maar de module zelf die gevoelig is voor vocht en het probleem geeft. Er zijn bedrijven die deze modules reviseren, maar er zijn ook andere oplossingen. Zoek maar eens op "temic Renault". Je bent echt niet de enige, de laatste tijd regent het defecte comfortmodules.

Marcel2.1

Volgens de monteur was het de stekker. Had er wat mee gerommeld en het raam werkte weer. Vandaar zijn bevinding. Kun je dit niet voorkomen, door bijvoorbeeld in te kitten of iets anders?

Tedo

Niet dat ik weet, en is mij ook nooit gelukt. Renault zelf zet er meteen een compleet nieuw raammechaniek in  l-

Marcel2.1

Dan wordt deze compleet vervangen en over een paar jaar ben je weer aan de beurt.  8)7
Helaas dat je het niet kunt afdichten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev