Advertenties


Overstappen naar een Megane 2 Cabrio. Maar welke?

Gestart door cabrioliefhebber, 17 september 2015, 18:30:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Tedo

Mijn pa heeft nog steeds een I HB met 1.8 16V, en kan er geen afstand van doen. Die heeft 116 pk trouwens.

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark


Tedo

Precies, een hatchback met een 1.8 is al schaars, die met een 2.0 al helemaal.

Joost

Citaat van: cabrioliefhebber op 17 september 2015, 18:30:27
Nu rijd ik nog een Megane 1 phase 2 1.6 16v cabrio naar volle tevredenheid. Toch denk ik regelmatig aan een Megane 2 Cabrio met een hardtop. Bij welke versie moet ik uit de buurt blijven en welke heeft bewezen goed te zijn. Willen jullie je ervaring met mij delen?

Ik heb gekozen voor de Megane cc 1600 Tech-line gewicht van 1300 kilo.  Tuurlijk gedacht aan de 2.0. zeker omdat er ook nog een caravan achter moet en er de bergen mee in ga.  Hiervoor had ik een Grand  Scenic 1600 met een gewicht van 1400 kilo.  Moet zeggen heerlijke auto ook en ja met de caravan ff terug in zijn 2 op de Europabrug maar goed te doen.  er zijn er die langzamer klimmen op dat punt.  De Megane cc is 100 kilo lichter dus ook dat gaat zeker goed komen.

Betreft het dagelijks rijden in de cc.... Ben zeer tevreden en je hoort me niet klagen dat hij traag is dat is hij ook zeker niet. Vind het nog een pittige bak voor zijn gewicht met een 1600motor en een stuk goedkoper rijden dan de 2.0.  Heb meerdere 2 liters gereden en tuurlijk die power zeker als er ook nog een caravan achter komt maar ook een duurder kostenplaatje in het rijden. het is maar net wat je wilt en inderdaad iedereen heeft zijn eigen mening.
Zelf ben ik dik tevreden met mijn 1600.

Tedo

Over dat kostenplaatje gesproken; ik heb (veel) meer garagekosten aan mijn 1.6 gehad dan aan mijn 2.0. Die laatste verbruikt natuurlijk wel meer, maar het staat niet in verhouding. Achteraf hadden we qua totaalkosten beter voor twee 2.0's kunnen gaan.

Joost

#21
Beste Tedo. de vraag ging over een cc 1.6 of 2.0 Een 2.0 kent een hogere verzekering en belastingtarief.
De kosten waar jij over praat zijn garagekosten die je ook met een 2,0 kunt hebben.

Heb in het verleden een laguna ll  grand tour 2.0 gereden  in 1 jaar meer dan €3000 garagekosten door elektronische storingen. dit had ook een 1.6 kunnen zijn.

Verder kiest iedereen wat het beste bij zijn uitgaven past uiteraard,


Tedo

Een Laguna II staat elektronisch niet best bekend. Dat heeft niks met het motorblok wat erin ligt te maken, maar meer met de uitrusting. Hoe meer erop zat, hoe meer er kapot kon gaan.
Aan de naam Laguna kleeft daardoor nog steeds zo'n negatief imago dat Renault dat model nu Talisman genoemd heeft.

Maar een 2.0 is echt degelijker dan een 1.6. Qua verzekering en wegenbelasting maakt niet niets/niet veel uit. Qua verbruik wel. Maar als daar dan weer hogere garagekosten tegenover staan, dan had ik als ik dat van tevoren wist, toch voor het meer betrouwbare, maar dorstigere blok gekozen.

Resumé:
Wil je goed vooruit komen en een betrouwbaar blok hebben, en vind je hogere verbruikskosten geen probleem? Kies dan de 2.0 16V.
Ben je een wat rustigere rijder, heb je het extra koppel niet nodig, en vind je het geen probleem af en toe wat kwaaltjes te hebben met je motor? Kies dan de 1.6 16V.

Christian de Vriend

apart,ik ben voor mn 2.0 16v qua verzekering,niet meer gaan betalen,enkel wegenbelasting
omdat de 16v in een zwaardere categorie valt.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

henkwijers@hotmail.com


Als ik U een goed advies mag geven neem  een 2,0ltr.  megane cc type 2  ik heb er  zelf een gehad en 70.000 km mee gereden
een 2.0ltr  rijd rustiger dan een 1,6 ltr.
Fantastische auto  probleem loos , alleen de accu een keer vernieuwd.

Verkocht aan een partikulier rijd er nog steeds mee.
Zelf rijd ik nu in een megane cc type 3 cvt. 2.0 ltr   werkelijk een  fijne auto  kun je lekker vlot mee uit de voeten

Succes er mee. Henk wijers.

cabrioliefhebber

@Yorick (Als ik het zoiets lees, moet Hans dan aan dit denken?) Dat komt in de richting qua prijs, uitrusting en aantal kilometers. Echter, voor mij heeft een cabrio een lichte kleur zijn en een automaat. Zoiets zag ik inmiddels wel op gaspedaal.nl en nog wel bij mij in de buurt. Van de week eens een proefrit maken.
Iedereen bedankt voor de bijdragen en de adviezen. Mijn keuze ligt op 2.0 16V. Nu nog een goede aanbieding vinden (en wachten op de eerste sneeuw).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev