Advertenties


Overstappen naar een Megane 2 Cabrio. Maar welke?

Gestart door cabrioliefhebber, 17 september 2015, 18:30:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cabrioliefhebber

Nu rijd ik nog een Megane 1 phase 2 1.6 16v cabrio naar volle tevredenheid. Toch denk ik regelmatig aan een Megane 2 Cabrio met een hardtop. Bij welke versie moet ik uit de buurt blijven en welke heeft bewezen goed te zijn. Willen jullie je ervaring met mij delen?

Tedo

Een Megane CC is zwaar. Reden waarom je die niet met 1.4 kan krijgen. De 1.6 16V is eigenlijk ook net te licht om lekker vlot mee te komen met een CC. Dus op zijn minst gaan voor de 2.0 16V met 135 pk, en als je van doorrijden houdt voor de 2.0T met 165 pk.  De diesels kunnen ook, maar ik neem aan dat je een benzine wilt.

Felix

Idd, ga voor de 2 liter. De 2.0T is natuurlijk nog leuker, maar is ook dorstiger.

Tedo

Dat zou je zeggen ja, maar ik verbruik nu met de 2.0 TCe precies hetzelfde als met mijn 2.0 16V daarvoor; 9.1 l/100.

Felix

Is dat ook een F4R dan? Ik dacht namelijk een Nissan blok.

Tedo

Nee dat is de 2.0 Dci. Wat er bij mij nu in ligt is een F4RT.

Christian de Vriend

Of het een normale megane is,of een CC,de 1.6 16v heeft te weinig por.
zelfde geld ook voor de laguna,ik ben blij dat we de 1.8 16v hebben.

de 2.0 en de 2.0T zijn goede motoren,en zeker voor de langere ritten,zijn die zuiniger dan een 1.6
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Ambassador

Ik rijd een CC 1.6 16V. Nu ben ik een rustige rijder. Bij het optrekken vanuit stilstand vind dit net aan. Als de wagen eenmaal rolt loopt het allemaal wel soepel.
Liever had ik een 2.0 gehad, maar dan moet je net tegen een exemplaar 'aanlopen' . Kleur, jaartal. kilomerstand en natuurlijk de prijs.

mark29

Afgezien dat je gewoon een 2 liter pakt, ivm fatsoenlijk koppel.
De ramen controleren, die motortjes gaan veel kapot.
En lastiger te controleren is lekkage van het dak, komt erg veel voor.
Met een hoge druk wassen is een paar druppels in de auto toelaatbaar, maar het moet niet naar binnen gaan stromen.
Verder vind ik persoonlijk het weggedrag tegenvallen. De auto tordeert behoorlijk, wat je in de megane 1 en megane 3 cabrio minder hebt.

Maar goed, zelf rijden en ondervinden is het beste, iedereen heeft andere eisen.

Tedo

@Christian; wat de 1.6 16V is voor de Megane, is de 1.8 16V voor de Laguna. Op zich prima, maar geen snelheidsmonster. Een Laguna met een 1.6 is helemaal niet vooruit te branden. Een 2.0 (T) past er beter bij. Of een dikke diesel. En als je het helemaal goed wil doen de V6 (helaas alleen als automaat). Maar goed, het gaat hier om een Megane CC.

Christian de Vriend

#10
Dat durf ik gerust tegen te spreken,123pk en 170nm is genoeg voor de laguna 2
kofferbak vol geladen,achter bestuurderstoel ook nog koffers,vrouw lief naast me,frummeltje
achter moeders,en nog een flinke schoonmoederkoffer op het dak,kwam de laguna nog leuk van zn plek,ja het is niet te vergelijken met een 2.0(t) maar wel voldoende,zeker aangezien we veel in de buurt
rijden,en af en toe een lange rit.

Ik heb nu een K&N inleg filter gemonteerd en denso iridium bougies,dat doet het motortje goed
qua verbruik en reageren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

Ik dacht dat de 1.8 116 pk had. Toen de Laguna II net uit was heb ik er een gereden, en die vond ik in vergelijking met de Clio II 1.6 16V met 107 pk niet bijster snel. Snel genoeg, dat wel.

Yorick

Als ik het zoiets lees, moet Hans dan aan dit denken?

Christian de Vriend

Citaat van: Tedo op 18 september 2015, 10:14:22
Ik dacht dat de 1.8 116 pk had. Toen de Laguna II net uit was heb ik er een gereden, en die vond ik in vergelijking met de Clio II 1.6 16V met 107 pk niet bijster snel. Snel genoeg, dat wel.

Er zijn raar maar waar,meerdere vermogens bekend voor de 1.8 van de laguna.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

#14
Ik heb een 1.8 16v laguna 2 in onderhoud. Dat ding gaat als de brandweer.  !-! Ik had trouwens eerst bijna een meg 1 hatch gekocht met deze motor. Maar die koste het dubbele van wat ik nu heb.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev